Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Cestu na Barrandov prodlužuje objížďka

  10:04aktualizováno  10:04
Barrandov - Výstavba tramvajové tratě z Hlubočep k barrandovskému sídlišti komplikuje život jeho obyvatelům. Na lidi ze sídliště navíc čekají při pravidelných cestách do práce problémy. Od středy jim autobusové linky městské dopravy pojedou po objížďce. Hlavní sídlištní tepna, Lamačova ulice, totiž zůstane uzavřena kvůli výstavbě tramvajové trati.

"Autobusy pojedou oklikou po Pražské, ta je úzká, a jestliže tam bude větší provoz než dosud, tak se to tam ve špičkách ucpe," řekla zdravotní sestra Eva Novotná, která dojíždí ze sídliště na Smíchov do práce.

K hluku a špíně ze stavby tak přibude lidem i další nepříjemnost. "Doprava, která je hlavně ve špičkách už tak špatná, že autobusy nejezdí včas, bude ještě horší," stěžuje si další obyvatel sídliště Petr Zlámal.

Vít Drbal, mluvčí městské části Prahy 5, však tvrdí, že stavební firmy nemají jinou možnost než na dva měsíce uzavřít Lamačovu ulici. "V podjezdu pod ní povedou tramvajové koleje," uvedl.

Doprava bude v těchto místech obnovena až prvního května. Ale tím Barrandovským problémy nekončí. Čeká je totiž série dalších uzavírek.

Stavba tratě znečišťuje ulice
Výstavba tramvajové tratě z Hlubočep k barrandovskému sídlišti komplikuje život jeho obyvatelům. Ti si stěžují například na to, že některá auta, která vyjíždějí ze staveniště, silně znečišťují blátem ulice. Vedoucí odboru dopravy městské části Praha 5 Ivan Růžička tvrdí, že za to, aby vozidla vyjížděla očištěna, odpovídá stavební dozor.

"My můžeme udělit pokutu pouze tehdy, když přistihneme konkrétního viníka," řekl Růžička.

Stavba tratě se šesti zastávkami, která navazuje na současnou konečnou stanici v Hlubočepích, začala koncem října loňského roku a město za ni zaplatí dvě miliardy korun. Tramvaje by po nových kolejích měly začít jezdit příští rok. Do té doby zřejmě budou muset lidé přeskakovat zablácené chodníky a výkopy.

První tramvaje vyjedou na sídliště v roce 2003
Za dva roky by měly vyjet první tramvaje do barrandovského sídliště. Prodloužená trať naváže na současnou konečnou stanici v Hlubočepích. Po necelých čtyřech kilometrech se prudkým stoupáním dostane na okraj Barrandova. Bude mít šest zastávek a město za ní zaplatí dvě miliardy korun.

První obyvatelé se na sídliště stěhovali v roce 1985. V krátké době se jejich počet zvýšil na pětadvacet tisíc, a již tehdy jim vedení města slibovalo tramvajovou dopravu.

Primátor Jan Kasl tvrdí, že na tramvajovou trať jsou peníze k dispozici a zpoždění či zastavení stavby nehrozí. "Zaplatíme ji z výnosu obligací," řekl.

Dopravní podnik však již čtvrtým rokem nekoupil žádnou novou tramvaj. Na kolejích jich nyní jezdí přes devět set, většinou to vozy typu T3 kolem osmnácti let. Je také otázkou, zda jejich počet bude stačit pro novou trať?

Technický ředitel dopravního podniku Tomáš Jílek však míní, že prodloužení intervalů jízdní doby u tramvají nehrozí. "Vozů máme zatím dost, asi čtyřicet z nich tvoří rezervu. Ta by stačila pokrýt i prodlouženou trasu na Barrandov," dodal.

Ředitel Jílek však připustil, že pokud by v příštích letech chyběly peníze na opravu starých tramvají, mohou nastat problémy.

Nové tramvaje se podle generálního ředitele Jílka nekupují především proto, že v tuzemsku není v současné době žádný vhodný výrobce. Nízkopodlažní tramvaje vyráběné v Plzni se do hlavního města nehodí, protože mají problémy při jízdách do kopců a do prudkých zatáček.

Dovoz nových strojů ze zahraničí by se však podle Jílka prodražil. Zcela jej však nevyloučil. "Cena kloubových tramvají z ciziny by se pohybovala mezi čtyřiceti až osmdesáti miliony korun," tvrdí Jílek.

Do roku 2004 chce dopravní podnik zajistit pro Prahu dodávku dvaceti nízkopodlažních kloubových vozidel. Dopravce nakoupí takové vozy, které uspějí v mezinárodní veřejné obchodní soutěži.

Velmi moderně je řešena například Chaplinova zastávka.

Ze zastávky Ateliéry mohou lidé jít na barrandovské terasy.

Hned vedle silnice bude zastávka Hlubočepy.

Takto bude vypadat konečná stanice sídliště Barrandov.

Lidé z barrandovského sídliště si stěžují na to, že nákladní auta, která pracují na výstavbě nové tramvajové trati, nejsou očištěna a "rozvážejí" tak po ulicích tuny bláta. (23. ledna 2002)

Autoři:


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Dvanáctiletý chlapec se nebál říct pravdu. Zachránil tím kamarádovi život

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl (vpravo) zachránil život o rok mladšího kamaráda...

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl pomohl zachránit život svého o rok mladšího kamaráda Jiřího Kadlece, který si při pádu těžce...

Na Manhattanu explodovala trubková nálož, útočil Bangladéšan

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde je hlášena exploze (11. prosince...

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde vybuchla nálož. Lékaři ošetřili čtyři zraněné. Výbuch zranil i muže,...



Po měsíci v KLDR byla jako Severokorejci. Myslela jen na jídlo a vodu

Koreanistku Ninu Špitálníkovou jsme oblékli do šatů Karen Millen, šperky ALO...

Stačily jen čtyři týdny v KLDR a studentka koreanistiky Nina Špitálníková se začala chovat jako všichni Severokorejci....

Severokorejské lodě duchů připlouvají k Japonsku, jsou symbolem bídy KLDR

Jeden ze člunů, které v uplynulých týdnech připluly k pobřeží Japonska.

Kritický nedostatek potravin a zahraniční měny přispívá k tomu, že je na pobřeží Japonska vyplavováno stále více silně...

VIDEO: Skladníci obklíčili ujíždějící zloděje vysokozdvižnými vozíky

Skladníci v akci. Zloděje obklíčili vozíky

Zaměstnanci ostravské prodejny stavebnin společnými silami zadrželi trojici zlodějů, která se pokusila vykrást...



Další z rubriky

Hasičské tanky vytáhly trosky trojské lávky z Vltavy

Tanky začnou tahat trosky trojské lávky z Vltavy

Hasiči dokončili dnes večer v Praze vytahování zbytků trojské lávky z Vltavy. Na místo dorazili kolem poledne, samotné...

Za jízdu načerno se může zažalovat i nezletilý, potvrdil Ústavní soud

Revizor (ilustrační foto)

Kvůli dluhům z černých jízd městskou hromadnou dopravou lze žalovat i nezletilého, nikoliv jen zákonného zástupce,...

Jediným kandidátem na šéfa komise pro GIBS je komunista Ondráček

Poslanec a lídr KSČM v Královéhradeckém kraji Zdeněk Ondráček.

Poslanec KSČM Zdeněk Ondráček bude jediným kandidátem v tajné volbě předsedy sněmovní komise pro kontrolu činnosti...



Najdete na iDNES.cz