Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kamionem zpět do Česka. Reportér iDNES.cz popisoval život řidičů on-line

  7:00aktualizováno  7:00
Téměř celé úterý strávil mezi běženci z Afriky a Blízkého východu, kteří čekají v táboře na periferii francouzského Calais. Ve středu se reportér iDNES.cz Michal Bělka bude vracet do Česka opět v kabině kamionu. Jeho cestu můžete opět sledovat on-line.

Tahač, kterým tento týden jedeme, patří na příštích pár let jen Martinovi. „Akorát když mám dovolenou, jezdí s ním někdo jiný,“ vysvětluje. Nestává se ani to, že by musel na cestu vyrazit v jiném autě. | foto: iDNES.cz

Cesta do francouzského Calais trvala i s povinnými přestávkami víc než 24 hodin. Reportér v jejím závěru mohl zprostředkovat, jaký je průjezd koridorem k trajektu do anglického Doveru, kolem kterého se téměř každý den pohybují stovky uprchlíků.

Kamionem přes Evropu

„Nejdřív tušíte, že ve tmě u silnice někdo postává. Pak začínají skupinky houstnout. A v našem případě začaly létat na kamiony i kameny. Mělo to donutit řidiče, aby aspoň přibrzdili,“ říká Michal Bělka. Kamion, ve kterém seděl, projížděl úsekem brzy ráno, přes den se počet čekajících uprchlíků většinou ještě zvyšuje (více o cestě zde).

Během přejezdu tak mohl zprostředkovat, jak se řidiči kamionů cítí i během běžné cesty Evropou. To čtenáře iDNES.cz zaujalo a pokládali řidičům zprostředkovaně i otázky.

Některé ale zůstaly kvůli nedostatku času nezodpovězeny, redakce se proto rozhodla on-line opět spustit, aby se lidé v diskuzi mohli ptát, co je ještě na práci řidičů kamionu zajímá. Čtenáři se například ptali, jak je to s předjížděním jiných kamionů, což řadě řidičů osobních aut vadí.

„Pokud v místě není zákaz předjíždění, předjíždět se může. Řidič kamionu nic neporušuje, protože nikde není psáno, že předjížděcí manévr má trvat třeba minutu,“ řekl řidič Martin Matoušek, se kterým reportér iDNES.cz jel. Další odpovědi najdete v on-line reportáži.

Reportér iDNES.cz se do Česka vrací trochu jinou cestou, než jakou absolvoval směrem do Francie. Řidič kamionu firmy Zdemar ho vyzvedl opět v Calais, pak pokračovali směrem na Paříž, kde naložili prázdný vůz. A pak přes Francii a Německo vyrazili směr Chabařovice u Ústí nad Labem, kde má společnost sídlo.

Průjezd koridorem k přístavu v Calais.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Američané v Sýrii staví armádu s Kurdy. Teroristy rozdrtíme, hrozí Turci

Bojovníci Syrských demokratických sil (SDF) v Rakce. (16. října 2017)

Spojené státy oznámily, že na severu Sýrie vznikne jednotka o 30 tisících vojácích. Ti by měli ochránit území, které...

Archeologové objevili skrytý tunel pod berlínskou zdí, zasypala ho Stasi

Žena opouští šachtu při útěku do Západního Berlína (5. října 1964)

V německé metropoli archeologové před několika dny odkryli přes padesát let ukrytý tunel, který vedl pod berlínskou...

Při zásahu armády zemřel „Venezuelský Rambo“, smrt vysílal na internetu

Policista Oscar Pérez se účastnil smuteční akce za oběti protestů ve Venezuele...

Bývalý venezuelský policista Óscar Pérez, přezdívaný "Venezuelský Rambo", který se pro některé stal symbolem boje proti...

Najdete na iDNES.cz