První pražský obvod tímto opatřením sleduje především zklidnění středu města. Chce tak zabránit téměř každodennímu dopravnímu chaosu a zácpám nejen ve Vodičkově ulici, ale i v přilehlých ulicích.
S dopravními úpravami počítá v budoucnu radnice prvního obvodu i na druhém břehu Vltavy. V příštím roce by měla prodělat rekonstrukci tramvajová trať v Karmelitské ulici. "Je v havarijním stavu a oprava se oddaluje už tři roky. Budeme napjatě čekat, zda rozpočet města na tuto položku nezapomene," tvrdí starosta Prahy 1 Jan Bürgermeister.
Karmelitská ulice by po rekonstrukci měla mít širší chodníky, novou dlažbu a vrátit by se do ní měla i zeleň. "Nic světoborného se v ní dělat nedá, protože je moc úzká. Úpravy si ale zaslouží, protože je to jedna z nejkrásnějších pražských palácových ulic," uvedl starosta.
Představitelé prvního obvodu předpokládají, že v budoucnu by v Karmelitské ulici v úseku od Vítězné ulice k Malostranskému náměstí byl jednosměrný provoz. Jeho zavedení na levém břehu však závisí na úpravách na břehu protějším a také dokončení smíchovské části městského okruhu, tedy nejdříve v závěru roku 2002.