Čtenáře přirozeně zajímaly nejvíce příčiny zhroucení části louky. Technický ředitel uvedl, že předběžné vyšetřování vyloučilo lidské zavinění.
"Důvodem byla mimořádná strukturní nestabilita horninového masivu v čele výrubu. Došlo k rychlému vyjetí horninových bloků a následnému proniknutí kvarterních sedimentů do podzemí," vysvětlil Hrdina.
. ON-LINE ROZHOVOROdpovědi technického ředitele Metrostavu Ivana Hrdiny |
Podle manažera nebude s dodržením termínu dostavby tunelu problém. "Předpokládané uvedení do provozu je v roce 2011. Tato událost termín neohrozí," odpověděl v on-line rozhovoru.
Už z jeho předchozího vyjádření vyplývá, že se s komplikacemi počítalo. V oblasti pod Stromovkou jsou totiž geologicky složité podmínky. - čtěte Při ražbě tunelu se propadla část louky v pražské Stromovce
Při nehodě se naštěstí nikdo nezranil ani nedošlo k poškození razicího stroje.
Stavba tunelu spadá do projektu severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou.