Ačkoli je PA jednou z nejstarších agentur na světě, její pozornost se zaměřuje především do budoucnosti. Zkouší například zpravodajství pro zařízení typu Alexa, další multimediální zařízení nebo zprávy generované z dat počítačovými algoritmy.
PA ovládá skupinu dceřiných společností, jejichž prostřednictvím nabízí například školení pro nové i zkušené novináře, marketingové a specializované PR služby především pro firmy, televizní přenosy na zakázku pro podniky a organizace. Britským specifikem je dodávka dat zejména sázkovým společnostem z každého dostihu ve Spojeném království, Irsku, Jižní Africe a Dubaji a z mnoha dostihů v USA, Austrálii a Indii.
Mezi jejími 26 akcionáři jsou hlavní mediální domy vydávající například listy Guardian, The Daily Telegraph, Sun, Daily Mirror nebo Daily Mail. Ještě v roce 2011 bylo zpravodajství agentury ve ztrátě, i když celkově byla díky nemediálním službám v zisku. Nyní generuje zisk i zpravodajství. Podle generálního ředitele Cliva Marshalla to dokazuje, že