iDNES.cz

„Bojovníci“ proti ČEZ Klára Sovová a Jiří Chvojka

Jiří Chvojka a Klára Sovová
velikost textu:
vydáno 9.5.2007 11:00
Podnikaví sourozenci z krkonošské Luční boudy vytáhli do boje proti energetickému gigantu i proti vládě. Nelíbí se jim vysoké účty za elektřinu i vládní podpora této obří firmě. Se svým "Spolkem proti nemravným cenám elektřiny" chtějí vládě znepříjemnit život. Hosty iDNES.cz budou oba sourozenci od 11 hodin.
OTÁZKA: Vazena pani Sovova, mohu Vas ujistit, ze vysoke ucty za elektrinu se nelibi nikomu. Ale laskave si uvedomte, ze i elektrina je komodita jako kazda jina a na burzu proste patri. michal
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, elektřina by patřila na burzu za předpokladu, že by ji byl dostatek a že by ji neovládal státní monopol. Ale tak tomu bohužel není. Jsou dvě cesty - delší a složitá je uvolnit úplně energetický trh, druhá je tvrdá regulace včetně uzavření národních trhů v EU. U nás žádný trh nefunguje - energetická burza je pokus o podvod, který například v sousením Německu šetří prokuratura. 9.5.2007 11:04
OTÁZKA: Manažeři firem musejí dle zákona řídit podnik z pozice řádného hospodáře. Jako akcionář ČEZ bych byl jeden z mnoha, kteří by se připojili ke společné žalobě vůči nim. Není totiž možné úmyslně prodávat levněji, když mohu evidentně prodat dráž. Znamenalo by to okrádání akcionářů. Víte to? A mimochodem, v článku se uvádí, že s ODS jste neměli nikdy nic společného. Proč se tedy Jiří Chvojka podílel na programu ODS, moderoval předvolební konference a byl tajemníkem Vlastimila Tlustého na Ministerstvu financí? Tomáš Kohoutek
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Manažeři mají vést společnost k zisku, to je jistě pravda. My napadáme monopol, kdy se neprodává na trhu - viz předchozí odpověď. Kromě toho vám jako akcionáři musáí vadit řada věcí, například výdaje na odměny managementu, reklamu a další aktivity. 9.5.2007 11:05
OTÁZKA: Co říkáte prodeji státního podílu samotnému ČEZu, je to privatizace? Petr C.
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Je to podvod. A podvod kolosálních rozměrů. Věděli jste například, že až ČEZ s povolením valné hromady vykoupí z trhu 10 procent vlastních akcií, čímž výrazně zvýší jejich cenu, a stáhne je z trhu, musí ministerstvo financí jako zástupce majoritního akcionáře zorganizovat povinný odkup akcií? A otázka zní: když 7 procent ČEZ dneska stojí asi 35 miliard, kolik bude stát zbylých 22 procent? 9.5.2007 11:07
OTÁZKA: Jak to bylo tedy se sponzorstvím? lhot
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: J. Chvojka: Byl jsem požádán, abych přivedl do ODS movité sponzory, tak jsem je přivedl. Všechny případné nejasnosti nechť vysvětlí vedení ODS, my jim účetnictví nevedeme. 9.5.2007 11:09
OTÁZKA: Na idnes jste už dříve doslova řekli, že "Jsme ekologicky vnímaví a doufáme, že máme zdravý rozum." Moje osobní zkušenosti s koncerty na L. Boudě mi ale vůbec nepřišly ekologicky vnímavé - vedle strašného hluku tam byly mraky aut, to všechno v chráněné zóně... Něco takového jsem v životě neviděl. To bylo podle vás ekologické? bantustan
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: K. Sovová: Jaký hluk? i samotný KRNAP uznal, že z oken Luční boudy není slyšet nic. Mraky aut jste nahoře u Luční boudy vidět nemohl, protože nám KRNAP odmítá dát povolenky a koncerty probíhaly v době, kdy byl na LB sníh, takže tam auta jezdit nemohou. Zařídili jsme čističku, jednáme o vodní elektrárně, opravili jsme řadu neekologických věcí. Co máme dělat víc? 9.5.2007 11:10
OTÁZKA: Celé to je podvod, i ty dotazy, těch vlivových agentur ČEZu, nedejte se odradit a jen mi napište jestli je tržní prostředí takové,kde ceny určuje sám Čez přes fiktivní aukce? K.Topenář
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Máte pravdu, cena je dnes určována následovně: ČEZ část své produkce strčí na fiktivní burzu, kde ho mohou nakupovat vybraní odběratelé. Majoritním nákupčím je společnost ČEZ Prodej, která je dceřinou společností ve Skupině ČEZ. Takže si ČEZ sám určuje, kolik potřebuje vydělat. Pak najednou vzrostou ceny energie o 25 procent z roku na rok, když inflace je na úrovni statistické chyby. V Německu podobné praktiky řeší prokuratura, tady ÚOHS a Energetický regulační úřad nedělají nic. 9.5.2007 11:13
OTÁZKA: Vaše blbost... nemáte rvát peníze do černé díry (ODS) a mohli jste mít na elektřinu! __DUCH__
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: To máte pravdu. Ale my tady opravdu Paroubka a komunisty nechceme. Elektřina je jiný problém, který se tady špatně řeší už léta. A věřte, že na účty za proud nám ještě zbylo, jenom nám přijde zbytečné nechat se takhle odírat a manipulovat. 9.5.2007 11:14
OTÁZKA: Dobrý den, měli bychom se ptát, co vaší aktivitou sledujete. Paní Sovová má podíly v řadě firem, Jiří Chvojka je zase pravá ruka Vlastimila Tlustého. Připadá mě to jako akce ufňukaných bývalých spolupracovníků ODS, kteří zkrátka přišli o korýtka a teď brečí. Martin Kaloš
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Nesledujeme tím nic jiného, než co říkáme. S panem Tlustým to nemá nic společného. A ano, boj o zmrazení cen elektřiny chrání vaše i naše podnikatelské aktivity a peněženky. 9.5.2007 11:16
OTÁZKA: Dobrý den, souhlasíte, aby v době, kdy je všude kolem elektřiny málo z důvodu negativního lobbingu zelených a kol, se omezil nařízením vývoz elektřiny, což by způsobilo omezení tlaku na růst cen ? Petr
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Ano, jsme pro zmrazení cen elektřiny a zmrazení vývozu do doby, než se u nás situace dostane pod kontrolu. A i potom bychom horovali pro přísný dohled a omezování monopolu. 9.5.2007 11:17
OTÁZKA: Kolik členů má to sdružení a kde najdeme přihlášku, na tom co tvrdíte opravdu něco je, jen se v tom vyznat. Čez je neřízená střela a politici by se měli stydět, že jim to dovolí M.D.
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, od dnešního večera bude na stránkách www.sponel.cz internetová přihláška pro sympatizanty. Komunikovat s námi můžete i prostřednictvím e-mailu anticez@extender.cz. Sdružení bude založeno do konce května, nyní máme asi 480 sympatizantů, kteří se spontánně přihlásili za minulý týden. Ale doufáme, že nás bude řádově víc. 9.5.2007 11:18
OTÁZKA: Dobrý den, jak se mohu přidat? Vysoké účty za elektriku, svým způsobem další skrytá daň státu (podobně jako dříve Český telecom) a na konci bude privatizace za hromady peněz. Stát je špatný hospodář. Vláďa
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Viz předhcozí odpověď. Mailem nebo přes web 9.5.2007 11:19
OTÁZKA: tak konečně někdo, kdo má na zmrazení vývozu podobný názor jako já. Podle mě, ale ODS nikdy nic takového nepodpoří, neboť ruka trhu vše vyřeší Petr
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Proto nás musí být hodně, abychom byli partnerem pro jednání. Tady žádný trh není a nebude. Je to monopol, který stát přestal kontrolovat - podívejte se na rozdílný přístup k Transgasu a ČEZu. 9.5.2007 11:19
OTÁZKA: Můžete mi vysvětlit jednou větou o co vám jde... Děkuji... pouler
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, chceme zmrazit ceny elektřiny a k tomu je potřeba řada věcí: kontrola ze strany ERÚ, ÚOHS, kvalitní energetická politika státu, zákaz vývozu elektřiny do zahraničí, protože jí je údajně nedostatek... Na jednu větu to úplně není 9.5.2007 11:21
OTÁZKA: Patří podle Vás elektřina na burzu, když je jí nedostatek, nedá se skladovat a ani se nedá rozvážet tankery po světě a musíme kvůli vývozu elektřiny podkopat Litvínov? M.Roman
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Máte pravdu, na burzu nepatří, je to další snaha ČEZ manipulovat konečné ceny elektřiny. Dobré by bylo ji nevyvážet, když je jí nedostatek, a bavit se o tom, jestli není další blok Temelína menší zlo, než těžba a spalování hnědého uhlí. 9.5.2007 11:22
OTÁZKA: Těch 6 mega bylo od kolomazníka nebo od vika? kolomazníková
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Nebylo. Dokonce ani od Jardy, ani od Ivana, jak by vám potvrdil Petr Čtvrtníček. 9.5.2007 11:22
OTÁZKA: S touto iniciativou pochopitelně souhlasím. Mám osobní zkušenost s Alanem Svobodou, je bohužel mým švagrem. Loni od zbytku naší rodiny kupoval část nemovitosti (v podstate proti naší vůli) ... donutil nas k prodeji za směšně nízkou cenu, kdyby o tom nějaký novinář chtěl napsat článek, rad mu poskytnu informace ... myslím, že by to byl vhodný příspěvěk k charakteru top manažerů ČEZu. Petr Bakalář
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Řekneme to tady sousedům v redakci iDnes. Děkujeme za podporu 9.5.2007 11:23
OTÁZKA: Dobrý den Chci Vás pozdravit a popřát Vám ve vašem boji mnoho štěstí. Otázku mám jednoduchou: Jak Vám mohu být nápomocen? Ing. Stanislav Novotný
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, viz předchozí odpovědi: přihlašte se přes email nebo web (anticez@extender.cz; www.sponel.cz) a pomozte nám to vyhrát. 9.5.2007 11:24
OTÁZKA: Paní Sovová, vy jste milionářka nebo miliardářka, že rozdáváte miliony? Z čeho plynou Vaše příjmy? jana
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: K. Sovová: já peníze nerozdávám, peníze mé rodiny plynou z podnikání. 9.5.2007 11:24
OTÁZKA: Dobrý den, jsem moc rád, že se tímto problémem vůbec někdo zabývá. Zdá se mi podle školních skript, že se jedná čistě o monopolní chování, ale na druhou stranu nesleduji žádné kroky antimonopolního úřadu? Bojím se, že v našem státě se jedná pouze o kapku v moři, ale i tak vám držím palce, jelikož platby za elektřinu doma i ve firmě mi vhání slzy do očí. Hrada01
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Děkujeme. Boj proti ÚOHS a praktikám managementu ČEZ je základem našeho spolku. 9.5.2007 11:25
OTÁZKA: Dali jste 6 milionů korun na podporu vlády, která zablokovala rozvoj atomové energetiky, což nutně povede k dalšímu zdražení. Pokud to nahodou nevíte, tak cenu energie určuje Energetický regulační úřad, jehož předsedu dosazuje vláda, takže vláda může klidně srazit cenu elektrické energie níže, ale nedělá to. BTW. Ten horský hotel jste určitě zprivatizovali díky ODS za hubičku nemám pravdu ? Grobeček
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Sehnali jsme peníze na podporu programu ODS, který byl od programu vlády odlišný asi v 80 procentech. Chování ERÚ nám hodně vadí, proto jsme založili Spolek proti nemravným cenám elektrické energie. Myslím si, že jste ještě opomněl roli Antimonopolního úřadu a dalších orgánů. BTW. Hotel byl v konkursu a kupoval se ve veřejné soutěži za vlád sociálních demokratů. 9.5.2007 11:27
OTÁZKA: Dobrý den.Držím palce.Jdu do toho s vámi. Jirka
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Díky 9.5.2007 11:27
OTÁZKA: Zdravím a držím palce. Arogance ČEZu mi taky leží v žaludku. Jaké akce chystáte, abyste to změnili? Můžu se nějak zapojit, i když nemám žádnou firmu? Julie Červená
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, chceme každého (přihlašte se anticez@extender.cz; www.sponel.cz). Nejdříve musíme mít od odborníků tvrdá data o současné situaci, potom je budeme propagovat. Do konce května bude sdružení připraveno i po právní stránce, pak začneme pořádně. 9.5.2007 11:28
OTÁZKA: Dobrý den, nejsem ekonömický expert a vztahům v akciovkách nerozumím :-) Nelíbí se mi však prudké zdražování energií (mejem elektřiny) a na druhé straně obrovské zisky třeba zrovna ČEZu. Dobrá, zisk má být, ale nechápu proč tedy současně tak dramatické zdražování? Proto vám držím palce a doufám, že jim to "nandáte" :-) ViMe
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Díky. Přihlašte se taky: anticez@extender.cz; www.sponel.cz 9.5.2007 11:29
OTÁZKA: ... víte nezlobte se na mě, ale celé mi to přijde, jakoby jste jim ty peníze dali za nějakým záměrem ... který když se neplní tak vám to vadí. Otazka je, kdyby jste dostali nějakou vyjímku, která by vám dovolovala pořádat koncety dle libosti a zajistila výjezd aut k chatě dle libosti. Mluvili by jste stejně jako je dnes? Tamburýna z okolý Rýna
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Můžeme jenom opakovat, že takhle to opravdu není. My žádnou výjimku nepotřebujeme, spíše je zajímavé, že se tady pod záminkou ochranu přírody porušuje ústavní právo na užívání majetku. Vlastnictví nemovitosti je chráněno v celé EU jako základní demokratické právo. Ale to není problém vlády, jenom pánů z KRNAP. Jsme rádi, že mluvíme pořád stejně. 9.5.2007 11:30
OTÁZKA: Jirko, znám tě, jen mi neříkej, že na tom roadshow s Vlastou a se mnou nebyla sranda, kdo myslíš, že to platil, kdo mi koupil zlaté hodinky, kdo mi dal na byt, vždyť ty pouze nevíš co všechno platí Martin Roman. Topol
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Milý Topole, díky za informace. 9.5.2007 11:31
OTÁZKA: 1) Pro jaké zdoje energie jste? podporujete atomové elektrárny? 2) až dojde plyn a uhlí a bude se muset topit jen elektrikou, jak přinutíme dnes aby bylo více zdrojů elektrických energií? myslím tím vodní sluneční a větrné. George
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, podporujeme spíše atomovou energii, než spalování hnědého uhlí. Už dnes evidujeme spoustu různých novinek, třeba fotovoltaický článek, které určitě začnou využívat asijské země, kde je nedostatek energie. To potom bude rychlost, s jakou se to zavede u nás. Vítr a Slunce jsou jenom začátek. 9.5.2007 11:33
OTÁZKA: ČEZ zvyšuje ceny především proto, aby mohl nakupovat další elektrárny v zahraničí. Za peníze odběratelů tak vzniká budoucí soukromý evropský energetický monopol. Jan Bílek
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Přesně tak. 9.5.2007 11:33
OTÁZKA: Vážení, plně s vaším úsilím v boji proti monopolním a nehorázným praktikám ČEZu souhlasím a sympatizuji. Zvláště povedený je argument pana mluvčího Kříže, že ČEZ potřebujne zvyšovat cenu a tudíž zisk na další zahraniční akvizice. Jaké jsou podle Vás šance na úspěch? Nenechala si už vláda ČEZ příliš přerůst přes hlavu? Řada ekonomů a politiků (viz nedávná reportáž v TV) nepřímo přiznává, že ČEZ je stát ve státě. Inžinier Buľa
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Máme téměř shodný názor. Domníváme se, že tady za peníze nás všech vzniká nový oligarchický režim. 9.5.2007 11:33
OTÁZKA: Co říkáte panu Alanovi z ČEZu, co si kupuje akcie ČEZu před zveřejněním čtvrtletních finančních výsledků a pak tvrdí, že to tak nemyslel a že se cena stejně nepohla ? Polír
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: V Americe by už asi nebyl na svobodě 9.5.2007 11:34
OTÁZKA: Vím, že ČEZ je moloch monopolní, ale vezmu to z jiného soudku: jak je to u vás s šetřením energií - nízkoenergetické žárovky, izolace... Jak topíte? Jak to vidíte s tou vodní elektrárničkou o níž máte zažádáno? Míra
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Na Luční boudě se musí kvůli ochraně přírody topit elektřinou. ČEZ si za její dopravu na vzdálenost 8 km účtuje paušální poplatek 60 tisíc měsíčně. Jinak se neustále zdokonalujeme v izolaci kotlů, oken, dveří, otužování personálu... Snažíme se obnovit malou vodní elektrárnu, kterou postavili Němci za druhé světové války, ale to je asi běh na delší trať. Větrnou elektrárnu nepovolí KRNAP a na sluneční energii je příliš mlhy. 9.5.2007 11:36
OTÁZKA: Reakce na označení odkupu akcií za kolosální podvod. Jestli to náhodou nevíte, tak odkup vlastních akcií je naprosto standartní způsob, jak využít nerozděleného zisku k posílení ceny akcie. Takový to program má většina ziskových firem obchodovaných na burze. Nechápu proč lidé jako vy dostávají takový prostor v médiích. Podle mě jste zloději, protože těch 6 milionů pro ODS jste museli nakrást, poctivě vydělané peníze člověk nevyhodí z okna. Grobeček
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Konečně se vzbudila PR agentura ČEZu :))) Za běžných okolností by to byl standardní způsob, bohužel tady je to celé o tom, jak ty peníze ukrást a nechat to zaplatit stát, tedy nás dva i vás všechny. A to nám skutečně vadí 9.5.2007 11:37
OTÁZKA: vzhůru na barikády, zastavme ty socanské a bolševické manažery, za novou republiku, za novou ODS, do nich!! Křižík
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: :) 9.5.2007 11:37
OTÁZKA: Dobrý den, chování společnosti ČEZ štve hodně lidí. ČEZ bohatne a ceny elektřiny rostou. Co říkáte a jak hodnotíte politiku státu v tomto kontextu, uvědomíme-li si, že jde de facto o státní firmu? Děkuji za odpověď. Pavel Novotný
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Že by minimálně okamžitě měla vláda vyvinout tlak na kontrolní úřady, aby si na ČEZ posvítily. 9.5.2007 11:38
OTÁZKA: komu patřily peníze (oněch čest miliónů), které jste věnovali ODS jako dar? simon
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: viz předchozí odpovědi 9.5.2007 11:38
OTÁZKA: Dobrý den. Tak mě napadá... Co přiměje člověka, aby daroval politické straně 6 milionů korun? ... Nebo se jedná pouze o jednoduchý způsob, jak "kamarádům" legálně "oplatit" nějakou předchozí službu? (L.U.( anonym
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Rodinu Sovových k tomu přiměl Jiří Chvojka 9.5.2007 11:38
OTÁZKA: Vláda se nechová takto podivně jen v případě ČEZU,obdobné je to i v chování vůči soukromé společnosti MUS (Mostecká uhelná). Zajímavý by byl přehled kolik elektřiny se dodává mimo republiku a za jaké ceny když už jsme si postavili Temelín. V.Pikeš
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Vyváží se především do Německa, za peníze obvyklé v Německu, kde je pětkrát vyšší průměrná mzda. My pak s našimi menšími příjmy máme stejnou cenu elektřiny. 9.5.2007 11:39
OTÁZKA: Srdečně Vás zdravím a moc Vám oběma fandím. ČEZ musí štvát každého slušného člověka stejně jako Toplánkova zrada programu a voličů ODS. co takhle zorganizovat vypnutí všech el.spotřebičů třeba na minut, na to ČEZ uslyší? Petr S
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Spíše bychom asi všichni na pár měsíců museli přestat platit složenky:)))) Ale je to zajímavý nápad, který si zařadíme do našeho portfolia. Díky 9.5.2007 11:40
OTÁZKA: Dobry den, mate predstavu, kolik byste chteli platit za jednu MWh?? Pavel Rouha
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Maximalne stejne jako nyni, jeste par let. Kazdy z nas plati jinou cenu a Lucni bouda ma take jiny cenik. Prilis komplikovana otazka na takto maly prostor. 9.5.2007 11:41
OTÁZKA: Kolik vam je let? dru
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Podivejte se na obchodni rejstrik, u damy se vek takto nerika. 9.5.2007 11:41
OTÁZKA: Ceny elektriny pujdou jeste vic nahoru a do roku 2020 jiz CR zadnou elektrinu stejne vyvazet nebude, protoze budeme schopni pokryt jen svou potrebu. Pokud vam jde skutecne o cenu elektriny, chtejte stavbu jadernych elektraren po cele EU, jen to je reseni. Petr
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Ano, přesně to a další kroky žádáme. 9.5.2007 11:42
OTÁZKA: Nejste kapku padli na hlavu? Sralo Palo
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Ano, měli jsme s tím začít už před x lety, když celý ČEZ v dnešní podobě vznikal. Chybami se člověk učí 9.5.2007 11:42
OTÁZKA: Proč stát nerozdělí zisky z předešlých období? P.H.
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: myslíte těch 130 miliard korun na účtech ČEZu? Protože by Martin Roman a spol. neměli za co kupovat vlastní akcie ČEZ a nemohli by připravit ten skvělý kšeft zvaný privatizace do rukou ČEZ. 9.5.2007 11:43
OTÁZKA: jak se díváte na skutečnost, že ČEZ získal v minulém období na úkor jiných odvětví enormní množství povolenek na CO2, které zobchodoval s velkým ziskem, tedy nevyužil je. Případně ztráty a rizika započetl do cen. nyní nárokuje pro další období enormní množství. Je to jediný subjekt, který svá podnikatelská rizika promítá se souhlasem státu na odběratele a není možné se proti tomu bránit. Díky tomu může deklerovat takové zisky. Mirek
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: To se ptáme rovněž a dotaz směřujeme na ÚOHS a Energetický regulační úřad. 9.5.2007 11:44
OTÁZKA: Dobrý den, moc nechápu o co vám jde. Čez zdražuje proud pravidelně několik let. Vláda s jeho monopeolem nic nedělala. Zvlášť loni bylo zdražení enormní, včetně zavedení uplně nových poplatků. Nechápu moc proč po těch všech letech se najednou vylíhnou noví bojovníci proti čezu. Ani moc nevím co z toho máte? Petr
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Došla nám trpělivost, protože jsme si mysleli, že s novou vládou přijde nové koště. Ale na zametání to zase nevypadá. 9.5.2007 11:44
OTÁZKA: Kde jak Vás mohu podpořit v buji proto tomuto monopolnímu kolosu jako je ČEZ a potažmo energitika. Opravdu se jedná o monopolni politiku. Příklad za přípojku nového domu, bytu chtějí průměrně 12500 kč z původních 1000 Kč není to zlodějina a nezdá se Vám všem, že to hraniči s lichvou ? Mějte se a držím Vám pěsti Bubin
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: anticez@extender.cz; www.sponel.cz 9.5.2007 11:44
OTÁZKA: Dobré poledne, obávám se, že nejste těmi pravými a skutečnými "bojovníky" za nižší ceny elektřiny. Doteď vás toto nijak nezajímalo, nepálilo. Není to jen jakási odplata - reakce na to, že jste spíše (hloupě)věnovali ODS miliony KČ před volbami a nyní na oplátku "nedostáváte" adekvátní "náhrady a výhody" v podobě různých výluk a výjimek, související s provozem Vaší krkonošské Luční boudy? Celá akce ve mě PROTO nebudí důvěru a jistě nejsu sám. Děkuji za odpovědi a přeji pěkný den. Skilapnista a horolezec Petr Horolezec-29
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Dobrý den, žádné výhody pro Luční boudu nechceme. Chceme jenom stejný přístup jako ostatní. Ale o tom SPONEL není. Vy jste skutečně nezaregistrovali, že se příští rok zvedne cena elektřiny díky podvodu s fiktivní burzou o 25 procent? My jsme mysleli, že to vláda s účastí ODS nedovolí. 9.5.2007 11:46
OTÁZKA: Odměny managementu jsou více než úsměvné, zvláště, když uvážíme, že kvalita současných rozhodnutí se ukáže asi v dlouhodobějším horizontu, kdy už tam spousta těch pánu těžko bude. Držím Vám palce Honza
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Díky 9.5.2007 11:46
OTÁZKA: DD, CEZ má obrovské zisky a přesto vyváží a v tuzemsku zdražuje - ALE !! - bohužel mi "vadí" vaše podnikání na Luční boudě, jelikož Krkonoše mám moc ráda a ohrožení přírody zde je - i když to budete bagatelizovat a obvinovat ochranáře. Toto je pouze celé pro vaše zviditelnění a ne pro snížení cen. Jestli máte peníze na obrovské dary, tak zaplatíte elektřinu bez problémů. Spíše v tom vidím REKLAMU. Otázku nemám - pouze názor. iveta
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Viz odpovědi výše 9.5.2007 11:47
OTÁZKA: Fandím Vám jak otázce ČEZu tak v podnikání na Luční Boudě. Stěmi auty ale prosím opatně. Kolik by jich podle Vás mělo na Luční Boudu denně vyjet? patriot1
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Viz výše. Chceme, abychom tam aspoň mohli dovézt mouku a nealko nápoje. 9.5.2007 11:47
OTÁZKA: když vám vadí Čez, tak proč si nekoupíte elektřinu od jiného dodavatele třeba Eon, Czech coal, Pražská energetika, je jich asi dvacet. Poradím vám za menší sponzorský příspěvek než ODS. hledam sponzora
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Protože ti nakupují od ČEZ. Ceny se neliší, trh nefunguje. 9.5.2007 11:47
OTÁZKA: Prosím, můžete vysvětlit dar 6milionů ODS? Byli jste jen "živí" agenti převodu bůhvíjakých peněz ODS? Bács byl ve stejném případu mrtvý dárce. x
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpovědi 9.5.2007 11:48
OTÁZKA: Dobrý den, rad bych se připojil. Také se přihlásím. Ale koukám-li na jakýkoliv protest v této zemi. Docházím k názoru, že tady občan slovo nemá a většina nikdy nebude. Nneí to jen energie. Stát není hospodář a lidé se sami navzájem okrádají. Takže se domnívám že neuspějeme ani v tomto pokusu o změnu. Díky David Nevrlý
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Bude to těžké, ale když nás bude hodně, nebudou nás moci ignorovat. 9.5.2007 11:48
OTÁZKA: Paní Sovová, prodala byste řekněme Luční boudu někomu pod cenou nebo za pro Vás nevýhodnou cenu nadiktovanou nějakým spolkem? Odpovíte-li NE, a jinak asi ani odpovědět nemůžete, pak se nedivte, že ČEZ prodává za nejvyšší cenu, za jakou může, ať se nám to líbí nebo ne. Ale jinak gratuluji, Vaše snaha zviditelnit se je vynikající. Miloš
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: Nemám monopol na hotely, takže musím respektovat tržní cenu. Ani si na fiktivní burze nemůžu určit ceny za pokoj podle svého. Diktuje mi spolek zvaný KRNAP a cenu hotelu tím významně snižují. 9.5.2007 11:49
OTÁZKA: Otazku nemam, chci jen napsat, ze jim fandim, i kdyz je to asi zbytecne. Sam si velice dobre vzpominam, jak CEZ sliboval, az spusti Temelin, ze cena klesne. Je to proste (statni) monopol, ze zisku CEZu ma stat pekny prijem na danich. Petr Mares
Jiří Chvojka a Klára Sovová ODPOVĚĎ: To si uvědomujeme a proti tomu bojujeme. Všichni neseme za Temelín riziko, ale výhody nikde, pouze další těžba na severu Čech. Děkujeme všem za dotazy a přejeme pěkný den. Klára Sovová a Jiří Chvojka 9.5.2007 11:50
zpět na osobnost