O obnovení běžného provozu informovaly Technická správa komunikací (TSK) a magistrát. Do 8:45 byl tunel zcela uzavřen, poté fungoval v nouzovém režimu - auta mohla jezdit maximální rychlosti 50 km/hod, navíc za zvýšeného dohledu policie a hasičů.
Podle webu TSK byl ve 14:15 čtvrtý stupeň (druhý nejvyšší) provozu ve Wilsonově, Legerově a Ječné ulici a na Nuselském mostě. Autobusy po ranních zpožděních už jezdí podle jízdního řádu, uvádí Dopravní podnik.
Dolínek na Facebooku uvedl, že v tunelu v úterý vyhořel „klíčový switch“ (síťový přepínač), který řídí bezpečnostní systémy. „Nejde o radary, ale o kamery a další zařízení, které řeší případné havárie, požáry a podobně,“ napsal radní.
Nefungovaly ani nouzové telefony
Porucha na síťovém zařízení podle TSK způsobila obtíže při komunikaci dalších technologií tunelu zajišťujících bezpečnost a dohled nad provozem tunelového komplexu.
„Nemohli jsme riskovat. Jestliže do tunelu ani nevidíme, při jakékoliv nehodě nebo i jen zastavení auta bychom nebyli schopni včas zareagovat, zastavit provoz, a případně poslat na místo hasiče a záchranáře. V tak specifickém prostoru, jakým tunel je, jde v prvé řadě o bezpečí lidí,“ zdůvodnil uzavření tunelu šéf TSK Petr Smolka.
Celou noc pracovalo na odstranění závad třicet techniků. Ráno se jim povedlo zprovoznit kamerový systém, což umožnilo tunely otevřít v nouzovém režimu. Dopoledne odstranili i další závady, včetně nefunkčních nouzových telefonů pro spojení s dispečerem tunelu.
„Probíhá analýza detailních příčin poruchy, předpokládáme předložení návrhu realizace opatření ze strany dodavatele technologie, aby se zamezilo opakování této situace do budoucna, popřípadě aby se výrazně zkrátila doba servisního zásahu,“ doplnil Smolka.
Bubenečský, Dejvický a Brusnický tunel se zavřely v úterý v 19:00 kvůli výpadku bezpečnostních a kamerových systémů, zhruba hodinu se auta nedostala ani do navazujícího Strahovského tunelu a Mrázovky.