České dráhy začaly s podobnými opatřeními už v polovině července, kdy se na plakátech objevily děti v podobě andělíčků.
Letáky upozorňovaly na nebezpečí, které číhá na děti hrající si v blízkosti železnice a nádraží. "Zvolili jsme záměrně vizuálně přístupnou formu, nechtěli jsme šokovat, ale upozornit na to, co se může stát," komentuje záměr Zbyněk Honys, ředitel Odboru komunikace Českých drah.
Nyní chtějí ČD upozornit na nebezpečí, jež se skrývá v měděných trolejích. "Ten billboard šokovat bude. Není ale jiná cesta. Stále se setkáváme s případy, že děti nebo mladé lidi, kteří vylezou na střechu vagónu, zasáhne elektrický výboj," dodává Honys.
Spolupráce funguje dlouho
Podle něj záchranáři loni zaznamenali devět takových případů. Děti si třeba hrají na železné konstrukci mostu, pod kterým vede elektrifikovaná trať.
V rámci chystané kampaně se v Česku objeví tři sta billboardů, pět set reklamních rámečků ve vlacích a dvacet velkých plachet na nádražích. Chybět nebudou ani besedy a další osvětové akce zaměřené na školáky. Ty proběhnou v září.
České dráhy při prevenci spolupracují s Drážní inspekcí. Reklamní plochy v Česku tak už zdobí stovky billboardů, které nabádají k bezpečnému chování. - více zde