Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strany řeší problém: billboardy jsou přebrané, není kde inzerovat

  0:45aktualizováno  0:45
Politické strany nepočítaly s předčasnými volbami a nezarezervovaly si proto včas billboardy pro své kampaně. Většinu si tak již před časem rozebraly komerční firmy. Zbyly jen reklamní plochy na neatraktivních místech u okresních silnic. Politici proto řeší, čím slabou billboardovou kampaň doženou.

Atraktivních ploch pro předvolební kampaně stran je nedostatek. (ilustrační snímek). | foto:  František Vlček, MAFRA

Bedničku u zelinářského stánku v odpoledních hodinách připomíná před volbami trh s billboardy v Česku. Většina zboží už je vyprodaná, pouze na dně se povaluje několik nepěkných a nahnilých kusů.

Politické strany mají nyní problémy najít volné a především vhodné reklamní plochy pro rozjíždějící se volební kampaň. "Rádi bychom billboardy ještě koupili, ale najít v nabídkách dobré plochy je velice složité. Firmy nám daly nabídku, ale ta je hrozně přebraná. Takže přebíráme přebrané," popisuje šéf lidovců Pavel Bělobrádek.

Firmy zabývající se venkovní reklamou nedostatek kvalitních volných ploch potvrzují. "Z velké části jsou billboardy skutečně pryč, ale není to jen volbami, v říjnu a listopadu je v podstatě sezona pro billboardovou reklamu, začínají po prázdninách různé kampaně a máme obvykle plno," říká Jan Kábrt, marketingový ředitel společnosti JCDecaux.

Nejlepší místa si tak zarezervovaly komerční firmy. Ty si je na rozdíl od stran, které s předčasnými volbami v říjnu nepočítaly, předplatily už na jaře. "Nemohli jsme kvůli stranám rušit kontrakty nasmlouvané s firmami," dodává Borek Severa ze společnost euroAWK.

Jednou  z výjimek je hnutí ANO Andreje Babiše, které má billboardů v současnosti kolem sedmi stovek, a tedy absolutně nejvíce. Babiš totiž původně plánoval několikaměsíční dlouhodobou kampaň pro květnové volby, rozpuštění Sněmovny však přišlo v době, kdy už měl většinu ploch zarezervovanou.

Zbyly špatně viditelné a předražené reklamní plochy

Neznamená to však, že by k dispozici nebylo absolutně žádné místo. Volebním manažerům jednotlivých stran denně chodí do schránek nabídky reklamních ploch. Jde především o málo atraktivní místa, o která nemají příliš zájem.

"Musíme měřit poměr cena – výkon," říká Bělobrádek. V nabídkách tak převažují billboardy u málo frekventovaných silnic či na málo viditelných místech. V začínajícím sychravém počasí a klesající viditelnosti klesá také zájem o neosvětlené billboardy.
U zbylých prestižních míst pak strany odradila cena. "Trh zareagoval na předčasné volby tak, že ceny šly výrazně nahoru," říká volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. Strana se proto spokojí s několika málo plochami a peníze investuje jinak.

"Dělali jsme velmi precizní výběr a snažíme se to nahradit jinými prvky. V Praze jsme například nakoupili síť velkoplošných LCD televizorů, kde budeme promítat naše vizuály," vysvětluje Poláček, jak se strana vyrovnala s omezenou nabídkou.

Většina stran však bez ohledu na omezenou nabídku už dříve avizovala, že letos počítají s výrazně menším počtem billboardů, než bývalo zvykem v minulých volbách. Vede je k tomu i to, že na kampaň mají méně peněz. Především už však velké reklamní plochy nepovažují za nástroj, který by ovlivnil výrazné množství voličů. "Billboardy ještě žádnou kampaň nevyhrály," říká místopředseda SPOZ Vladimír Kruliš.

Strana zelených pak plánuje dokonce "antibillboardy". Chce tak poukazovat na to, že reklamy by měly zmizet od silnic, kde odvádějí pozornost řidičů.

Autoři: ,


Témata: politik, trh, ČSSD, JCDecaux

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Dvanáctiletý chlapec se nebál říct pravdu. Zachránil tím kamarádovi život

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl (vpravo) zachránil život o rok mladšího kamaráda...

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl pomohl zachránit život svého o rok mladšího kamaráda Jiřího Kadlece, který si při pádu těžce...

Po měsíci v KLDR byla jako Severokorejci. Myslela jen na jídlo a vodu

Koreanistku Ninu Špitálníkovou jsme oblékli do šatů Karen Millen, šperky ALO...

Stačily jen čtyři týdny v KLDR a studentka koreanistiky Nina Špitálníková se začala chovat jako všichni Severokorejci....



Na Manhattanu explodovala trubková nálož, útočil Bangladéšan

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde je hlášena exploze (11. prosince...

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde vybuchla nálož. Lékaři ošetřili čtyři zraněné. Výbuch zranil i muže,...

Severokorejské lodě duchů připlouvají k Japonsku, jsou symbolem bídy KLDR

Jeden ze člunů, které v uplynulých týdnech připluly k pobřeží Japonska.

Kritický nedostatek potravin a zahraniční měny přispívá k tomu, že je na pobřeží Japonska vyplavováno stále více silně...

VIDEO: Skladníci obklíčili ujíždějící zloděje vysokozdvižnými vozíky

Skladníci v akci. Zloděje obklíčili vozíky

Zaměstnanci ostravské prodejny stavebnin společnými silami zadrželi trojici zlodějů, která se pokusila vykrást...



Další z rubriky

Dostálová o Čapím hnízdě: Dodržovala se pravidla, která to umožňovala

Kandidátka na post ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (ANO)

Jednou z priorit nové ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (ANO) je zákon o sociálním bydlení. Na něj by měli...

Proti přijímání uprchlíků je téměř 70 procent Čechů, ukázal průzkum

(Ilustrační snímek)

Téměř sedmdesát procent Čechů si myslí, že Česká republika by vůbec neměla přijímat uprchlíky ze zemí postižených...

Konstrukční vadu trojské lávky zatím nikdo nepotvrdil, řekl Dolínek

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek v diskusním pořadu Rozstřel. (14....

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek odpovídal v Rozstřelu iDNES.cz na otázky související s pádem lávky přes Vltavu...



Najdete na iDNES.cz