- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja to stale nechapu. On se opravdu nekdo rozhoduje dle billboardů?!!
Všichni si myslíme, že ne.
Ale když jdete kupovat prací prášek, automaticky sáhnete po tom, který znáte z reklamy. Nenakupujete tak, že budete brát jeden výrobek po druhém, zkoumat a porovnávat složení, dávkování... Prací prášek bez reklamy prostě nikdo nekoupí.
S polit. stranami je to podobné. Kdo čte volební programy? Volíme toho, koho známe. Podvědomě vnímáme, že strana která má na to, aby byla vidět a slyšet na každém kroku, bude mít také na to, aby svůj program prosadila.
Volební propaganda je bohužel prostě "nutné zlo"
Ten, kdo se rozhoduje dle billboardů by neměl mít volební právo.
KOnečně rozumný nápad. Volební právo by měl mít jen ten, kdo poctivě projde program všech stran, tyto programy si porovná a nad jejich dopadem se řádné zamyslí. Výhodu by to mělo i v tom, že volby by nestály stovky milionů, ale jen několik (desítek) tisíc, protože všichni oprávnění voliči by se vešli do jedné středně velké sokolovny a nebylo by tak potřeba složitého aparátu ČSU a tisku volebních lístků...
Neméně rozumné a jistě reálnější by bylo zakázat zadávání a zveřejňování tzv průzkumů veřejného mínění, protože v kombinací s 5% hranicí potřebnou pro vstup do sněmovny se nerozhodujeme až tak svobodně, ale ať chceme nebo ne, jsme silně těmato dvěma skutečnostmi ovlivněni.