Netradiční předpovědi se objevovaly na obrazovce od soboty 23. listopadu v rámci víkendového Studia 6. Celková sledovanost byla 1 milion 433 tisíc diváků, uvedla mluvčí televize Alžběta Plívová. V porovnání se sledovaností říjnových Studií 6 to není o mnoho více.
V rolích televizních redaktorů se za čtyři týdny vystřídalo osm lidí, kteří předpověď počasí prokládali svými postřehy a zkušenostmi. Například popisovali, jaká je venku zima a jak se to dá vydržet.
Televize i nezisková organizace DivaDNO, která projekt připravila, si pochvaluje pozitivní dopad akce a zájem pomoci. "Volají nám firmy i veřejnost s nabídkou osobní praktické pomoci vyhlédnutému účastníkovi projektu," řekl iDNES.cz Jan Malec ze sdružení DivaDNO.
Čtyři z moderátorů už dostali nabídku práce. Dvě jsou ve stavebnictví, jedna je pro údržbáře a jedna pro pomocnou sílu v kuchyni. Většina je i s ubytováním.
"Ne všechny nabídky pomoci se však dají využít, protože řada bezdomovců je zatížena exekucí, takže by se k hotovým penězům nedostali," upozorňuje Malec na začarovaný kruh, v kterém se točí mnoho lidí bez domova.
Všem bezdomovcům, kteří počasí moderovali, se práce v televizi líbila. "Rosnička Michaela říkala, že z toho má velkou radost, že se jí to podařilo a že něco dokázala sama sobě," doplnil Malec.
"Velký zájem veřejnosti, který kampaň vyvolala, nám potvrdil, že potká-li se originální myšlenka a možnosti veřejnoprávní televize, můžeme efektivně upozornit na společenský problém a motivovat k hledání řešení," uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Kampaň měla upozornit i na další aktivity, do kterých se může veřejnost zapojit a lidem bez domova tak pomoci. Třeba podporou neziskové organizace DivaDNO, která projekt s Českou televizí připravila. Česká televize se tímto způsobem zapojila do sociální kampaně s názvem Days Of Hope, která už úspěšně proběhla například v Německu, Švýcarsku či Rusku.