Společnost podle vyjádření své komerční dceřiné společnosti BBC Worldwide potřebuje získat finance, které by jí nahradily ztráty v rozpočtu financovaném z koncesionářských poplatků.
Oznámení o zavedení reklamních poutačů na web přichází v době, kdy BBC v rámci hloubkové reorganizace a snižování nákladů oznámila plánovaný zánik asi 1 800 pracovních míst. - více zde
Kritici reklamy na stránkách BBC, jedné z nejprestižnějších zpravodajských stanic světa, tvrdí, že krok podkope její důvěryhodnost a "prošlápne" cestu
k její privatizaci.
Reklama by podle vyjádření firmy měla být zacílená na zahraniční uživatele zpravodajství, kteří na rozdíl od britských uživatelů neplatí koncesionářské poplatky.
Zahraniční čtenáři, kteří tvoří přes polovinu uživatelů stránek bbc.co.uk, dosud neplatili za webové zpravodajství BBC nic. Přitom zprovoznění mezinárodních serverů potřebných ke sledování BBC ze zahraničí je velmi nákladné, tvrdí společnost.
Zavádění reklamy, o jehož přesném časovém harmonogramu zatím BBC neinformovala, podle kritiků podkope důvěryhodnost a integritu zpravodajství. BBC však již přislíbila, že na své stránky nepustí reklamu, která by jí mohla udělat "špatné jméno".