Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ťok je příliš měkký, na dopravě je třeba přitvrdit, říká premiér Babiš

Exkluzivně   0:01
Premiér a šéf hnutí ANO Andrej Babiš hovoří kriticky o ministru dopravy Danu Ťokovi, který bude muset přitvrdit, aby se nemusel bát o své místo. Komunisté jsou podle Babiše spolehlivý partner jeho vlády. A jak to bude s obědy zdarma ve školách? „Vyšlo nám to tak, že by se to mělo týkat rodin, které berou přídavky na děti,“ řekl Babiš v rozhovoru pro iDNES.cz.
Premiér Andrej Babiš při rozhovoru pro iDNES.cz (20. prosince 2018)

Premiér Andrej Babiš při rozhovoru pro iDNES.cz (20. prosince 2018) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Jel jste někdy v poslední době po dálnici D1? Teď to trochu vypadá, že ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic vůbec nepočítají s tím, že v prosinci sněží a že lidé mohou mít problém dostat se normálně domů či za přáteli. To vaší vládě může ubrat dost bodů, nemyslíte?
Já jsem naštvaný. My se snažíme investovat, konečně se staví. A já budu chtít slyšet od ministra, pokud skutečně Ředitelství silnic a dálnic už dva měsíce ví, že ta firma nefunguje, tak proč to neřešili, ale až když vznikl problém. Volalo mi kvůli tomu plno známých. Je to špatně. Teď se rozšířily pruhy, má u toho být policie, ale mělo se to řešit okamžitě. Mě bude zajímat, jestli skutečně mají ve smlouvě možnost, která podle zákona existuje, jestli toho, který skončil na druhém místě, mohou oslovit a že by mohl okamžitě tu firmu nahradit. Tento problém ale nemáme jenom my, také Slováci, že se soutěží jenom na cenu a neberou se do úvahy i reference firmy. Budeme muset změnit zákon, abychom mohli rychle reagovat.

Je podle vás ministr dopravy Dan Ťok muž na svém místě?
Pan ministr je měkký na svoje podřízené. Absolvoval jsem rozhovor v Českých drahách, byl jsem v SŽDC na prezentaci, čeká mě ČD Cargo, chodím pravidelně na ŘSD, řešil jsem osobně Děti země, obchvat Přerova, obchvat Břeclavi, to jsou neuvěřitelné příběhy. Ano, já beru kritiku D1, ale také je potřeba se podívat na to, co jsme zdědili, jací ministři tam byli před námi. Měli jsme šest ministrů dopravy a nejvíc se stavělo za Řebíčka, protože stavěla jeho firma a nikomu to nevadilo.

Nicméně řekl jste, že pan Ťok je měkký. Musí přitvrdit, jinak se musí bát o své místo?
Ano. Má svoje podřízené. Musí být na ně tvrdší a důslednější, popohánět je.

Jak jste byl vlastně v roce, kdy jste se stal premiérem, spokojen s dalšími ministry za vaše hnutí ANO, včetně první vlády, která nedostala důvěru, a také s ministry za ČSSD?
První vláda nedostala důvěru, ale to neznamená, že nepracovala. Nechal jsem si vytáhnout, co mám za sebou  já. Absolvoval jsem 19 zahraničních cest, plus osm jednání Evropské rady a přijal jsem 12 premiérů. Myslím, že v zahraniční politice jsem byl velmi aktivní a měl výsledky, zrušil jsem kvóty, jak jsem slíbil lidem...

Největší spory jsou mezi Schillerovou a Maláčovou

Jak hodnotíte ministry?
Vláda funguje podstatně lépe, než když jsme byli v minulé koalici, komunikace s panem Hamáčkem je úplně jiná. Samozřejmě máme na různé věci různé názory, jednání vlády o životním minimu bylo docela vyhrocené. Ale když se zeptáte ministrů za ČSSD, tak vám určitě potvrdí, že jsem ras hlavně na naše ministry. To mi i oni vyčítají, že jsem na ně velice přísný a že jsem vůči ministrům za ČSSD tolerantnější. Dnes ve vládě jsou hlavní spory mezi ministryní financí Schillerovou a mezi ministryní práce a sociálních věcí Maláčovou. Vyměňují si názory na různé návrhy, které mají rozpočtové dopady.

Vidíte mezi ministry někoho, kdo zaostává a nezvládá práci tak, jak byste si představoval jako předseda vlády?
Fakt to nechci hodnotit. Určitě jsou ministři, kteří mají větší tah na branku. Jsem celkem spokojený, ale je pravda, že na dopravě je potřeba přitvrdit. Je to škoda, děláme strašně moc práce, děláme věci, které tady nikdy nikdo nedělal a potom se to pokazí touhle D1. Já kdybych byl šéf ŘSD, tak sednu do auta, jedu na místo, vezmu si s sebou policii a budu to řešit na místě. Mně psali známí, kteří jeli z Prahy 14 hodin na jižní Moravu. To není možné.

Tento týden byl schválen rozpočet se schodkem 40 miliard korun. Neměl být v době růstu koncipován jako vyrovnaný nebo dokonce přebytkový, aby byla země připravena na dobu, kdy konjunktura skončí?
Podstatný je výsledek. V roce 2016 jsme měli přebytkový rozpočet, v roce 2017 byl de facto vyrovnaný a já stále věřím, že i za rok 2018 bude víceméně vyrovnaný. Ale co je důležité, že my ke konci roku 2018 zase snížíme státní dluh. V roce 2017 jsme měl dluh 32,2 procenta HDP, koncem roku 2018 ho budeme mít 30,7 HDP. Máme jedny z nejlepších veřejných rozpočtů v Evropě, které nám všichni závidí, skvělý rating. Když se podíváme na některé země eurozóny, máme být na co hrdí.

Obědy budou zdarma pro děti, jejichž rodiny berou přídavky

Penzisté a studenti do 26 let se dočkali slevy na jízdném. Teď se bavíte v koalici o tom, které děti budou mít obědy ve škole zdarma. To vypadá, jako kdyby pokladna byla bezedná, nebo jako by tu někde vytryskla ropa.
Není bezedná. My ale vždycky ty peníze nacházíme. Zdědili jsme rozpočet, ve kterém jsme našli, ještě moje první vláda bez důvěry, 8,7 miliardy, abychom zaplatili slib pana Jurečky za sucho, které slíbil, ale peníze nedodal. Našli jsme peníze na silnice druhé a třetí třídy pro kraje, našli jsme i peníze i na tu slevu na jízdném. Jezdím po Evropě a inspiruji se. Důchodci stále nemají vysoké důchody, i když rekordně navyšujeme. Takhle si přilepší. Pokud někdo říká, že jsem levicový populista, mně je to jedno, protože když mi napíše babička, že se dostane díky slevě za vnoučaty na Šumavu ne jednou za rok, ale čtyřikrát, tak z toho mám radost. A stejně je to i se studenty, kteří teď mají možnost více cestovat. My ty peníze najdeme. Paní Schillerová chce být úspěšná a já jí fandím.

Premiér Andrej Babiš při rozhovoru pro iDNES.cz (20. prosince 2018)

Budou mít nárok na oběd zdarma ve škole i děti ministrů?
Ne, ne, ne. Nemá to platit pro privátní ani pro církevní školy, jen pro státní. Přemýšleli jsme, jak to udělat, aby to nebylo byrokratické, a vyšlo nám to tak, že by se to mělo týkat rodin, které berou přídavky na děti. Celkově z žáků, když vezmeme mateřské školy a první a druhý stupeň, to je asi milion a sto padesát tisíc dětí, nám to vyšlo na deset procent. Chceme to dávat těm, kteří to potřebují, aby to nepoznali. Když má někdo přídavky na děti, tak by to mělo být tak, že se ukáže papír a ta škola dá tomu dítěti oběd zdarma, to dítě to ani nemusí vědět. Budeme o tom debatovat 7. ledna. Ve Finsku to mají od roku 1948, ale tam je to součást vyučování, jde celá třída na oběd. Tam je to pro všechny, ale to je jejich tradice. Model, který já navrhuji, je spíš maďarský. Dávají asi 226 milionů eur a z toho půlka je na mateřské školky. Oni mají jesle, my jsme je zrušili. Musíme se znovu bavit o tom, jak rychle budeme stavět mateřské školky a jestli zatím nepůjdeme na ty dětské skupiny. Myslím, že bychom to měli využít. Souvisí to s celým modelem rodinné politiky, abychom motivovali mladé rodiny, aby měli děti, aby jich měly víc. 

Dočkáme se od vaší vlády nejen rekordního přidávání důchodcům, ale také důchodové reformy v tomto volebním období?
O důchodové reformě se tu mluví 25 nebo 30 let. První krok je, že chceme řešit situaci u starodůchodců, hlavně u žen. Mluvil jsem s jednou paní, která pracovala dlouho, ale měla nízký plat, a stále není ani na průměru. Tomu se chceme věnovat. Chceme se věnovat profesím, které jsou těžké. A budeme muset hledat a dívat se na zdroje. Ale tam musí být nějaká celková shoda v politickém spektru, protože toto není projekt na jedno volební období.

Komunisté jsou spolehlivý partner

Rozpočet na příští rok prošel jako nůž máslem a to zejména proto, že spolupráce vaší menšinové vlády s komunisty funguje naprosto spolehlivě. Komunisté dali vládě důvěru, podrželi vás pak i při hlasování o nedůvěře, teď u rozpočtu. Jací jsou podle vás partneři? A máte někde nastavenou hranici, kdy už byste jim na jejich požadavky nekývl?
Jsou spolehliví. Domluvili jsme se na programu a jejich program je podobný jako u sociální demokracie. Neříkám, že se vším souhlasíme, ale principiálně jejich požadavky byly pro nás akceptovatelné a jsou spolehlivý partner. Kdykoli nám mohou vyslovit nedůvěru, když se jim nebude líbit, jak vláda funguje. Oni také kritizují některé naše ministry...

Třeba pana Ťoka.
Ano. Ale já jsem u rozpočtu ani nezasahoval. To si vyjednala paní ministryně sama i s ČSSD. Měli jsme od prezidenta nůž na krku udělat vládu do konce června, a když ostatní nechtěli, tak jsme se s komunisty domluvili. A mohu říci, že jsou spolehlivý partner.

Zřejmě jste odhodlán prosadit zdanění náhrad církvím. Opravdu se neobáváte toho, že to přes Ústavní soud nemůže projít, protože jsou kromě zákona i platné smlouvy s církvemi, které za stát podepsal expremiér Petr Nečas?
Nemáme to v programovém prohlášení vlády, ale dlouhodobě to kritizujeme, že to bylo předražené, podivně schválené v noci. Principiálně náhrady nezpochybňuji, ale zpochybňuji ten výpočet. Je to kdysi vlajková loď ČSSD a teď je to návrh KSČM, se kterým my souhlasíme, protože to bylo předražené o 54 miliard.

Co byste rád se svou vládou prosadil v příštím roce?
Absolutní revoluce by mohla být rekodifikace stavebního práva. Jde o to, abychom stavěli rychleji. Po rekodifikaci bude rozhodovat pouze jeden úřad a půjde o jedno rozhodnutí do šedesáti dnů. Přezkum nyní trvá roky, po rekodifikaci to bude šedesát dnů. To bude absolutní pecka, pokud by se to povedlo.

Dejte mi ještě alespoň jeden příklad.
Je toho moc. Priority ministerstva financí budou kromě EET také on-line finanční úřad, jasná identifikace příjemců dotací od státu. Ulevili jsme živnostníkům, navyšujeme jim paušál, je připravený zákon o rodinném podnikání, zjednodušili jsme odpočty na vědu a výzkum. Ministerstvo životního prostředí má třetí vlnu kotlíkových dotací, novou zelenou proti úsporám, boj proti suchu, pokračování programu dešťovka, novelu zákona o emisním obchodování. Ministerstvo pro místní rozvoj má program Výstavba. Tak jsme avizovali, kdo z tisíce bytů dvě stovky postaví pro sociální účely, dostane sto procent dotace.

K vašim vztahům s prezidentem Milošem Zemanem. Když Britové přišli s tím, že se Rusové snažili otrávit bývalého agenta Skripala novičokem, a Rusové se snažili tvrdit, že novičok mohl být od nás, prezident Zeman jim přispěchal na pomoc. Nedávno zpochybnil i činnost BIS, když upozornila na nebezpečí plynoucí z působení čínských nebo ruských agentů na našem území. Nelitujete ještě toho, že jste se osobně zasadil o to, aby Zeman obhájil svůj prezidentský post?
Ne, proč bych toho litoval. Pan prezident je rád kontroverzní. Má rád konflikty na rozdíl ode mě. Je to jeho názor, já mám na to jiný názor. BIS je pod vládou, úkoluje ji vláda. Já přece nemusím mít ve všem stejný názor jako on.

Premiér Andrej Babiš při rozhovoru pro iDNES.cz (20. prosince 2018)

Zkoušíte ho přesvědčit, aby se nenavážel do tajné služby své vlastní země?
Snažil jsem mu vysvětlovat, že informace, které pravděpodobně dostává ze svého okolí, neodpovídají realitě.

Je nesmysl brát syrské děti do České republiky

Tento týden Česká republika odmítla globální pakt OSN o migraci, stejně jako některé další země. Proč jsme to udělali, když se před tím mluvilo o tom, že to je právně nezávazná deklarace?
Mně se hlavně principiálně nelíbí to, že v rámci Evropské rady nám někdo čtyři roky říká, že musíme brát ilegální migranty, a bylo to celé nesmysl. Já jim stále vysvětluji, že organizace pašeráků je mafie, která vydělává obrovské peníze. Je to organizovaný zločin. Pak přišel ten migrační pakt. Příliš vyzdvihoval pozitivní přínosy migrace, opomíjel negativní důsledky nekontrolované migrace, zvýšenou kriminalitu, finanční náročnost azylového systému...

Pane premiére, jak by naši zemi ohrozilo, kdyby udělala gesto dobré vůle a postarala se o několik dětí, které jsou teď v uprchlických táborech, poskytlo jim vzdělání v naší zemi a pomohlo jim pak k návratu do jejich vlasti ve chvíli, kdy by jim tam nic nehrozilo?
Naši zemi by to neohrozilo, ale principiálně je to nesmysl, protože ti sirotci jsou v Sýrii a ne jak teď paní Šojdrová chodí po Evropě a někde je hledá. Já už jsem pokročil s projektem. V lednu tam pojedou lidi, máme už nějaké pozemky. Chci tam udělat českou vesničku pro sirotky. Je přece nesmysl, abychom děti, které se tam narodily, brali do České republiky. Já jsem šel do politiky, abych pomáhal Čechům. My máme 6700 dětí v dětských domovech. To téma bylo zneužito. Takže my budeme pomáhat i jim, ale tam u nich doma.

Konec v radě pro fondy by měl Evropské komisi stačit

Před pár dny jste dostal dopis od komisaře Günthera Oettingera dopis s návrhy, jak můžete vyřešit střet zájmů. Vy jste se rozhodl, že se nebudete účastnit jednání Rady pro evropské strukturální a investiční fondy. Co když to nakonec Evropské komisi nebude stačit?
To byla jedna z nabízených alternativ, které vláda vyhověla. Já odcházím z té rady, je navržena změna zákona. Když budou nějaká jednání, která by se mě mohla týkat, tak odejdu z místnosti.

Prostě nečekáte, že by jim to nestačilo.
Tak pokud oni sami to navrhli jako jednu z možností, tak si myslím, že by to mohlo stačit, protože my principiálně odmítáme tvrzení, že mám nějaký střet zájmů.

Uvažujete o možnosti, že byste se úplně odstřihl od Agrofertu? Třeba ho prodal?
Ale já jsem se odstřihl.

Převedl jste ho do svěřenských fondů. Co možnost, že byste ho prodal?
To nebylo předmětem doporučení Evropské komise. Já jsem zkrátka odešel z firmy v lednu 2014, té firmě se nedaří, já jsem ji zásadně poškodil tím, že jsem odešel. Na tu firmu je obrovský tlak ze všech stran. Nemám s ní žádný kontakt, považuji za nechutné, že se boj proti Babišovi převedl z českého parlamentu do evropského, kde když byla rozprava, tak ze 30 poslanců tam 19 bylo z České republiky a všichni na mě útočili.

30 let po revoluci by se mělo říci, jak se jednalo s komunisty

Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku odmítl vaši žalobu na Slovensko kvůli tomu, že odmítáte, že jste evidován jako spolupracovník bývalé StB. Jak teď budete postupovat?

Pane redaktore, já jsem třikrát vyhrál soud. A kupodivu před sněmovními volbami v roce 2017 Ústavní soud na Slovensku rozhodl, že jsme špatně žalovali. Ale to nebylo o mně, to bylo o dalších lidech, že jsme špatně žalovali instituci. Pak se dlouho čekalo na rozhodnutí a vypadalo to, že už na Slovensku není žádný opravný prostředek. Proto se rozhodlo, že půjdeme k Evropskému soudu pro lidská práva, ale v mezičase se vrátili s nějakým opravným prostředkem na Slovensku, proto si myslím, že ten Evropský soud pro lidská práva tak rozhodl.

Víte, příští rok bude třicet let od revoluce, to je strašně dlouhá doba. A já jsem samozřejmě naštvaný, pokud na mě někdo pokřikuje, že jsem estébák. Nejsem, nebyl jsem. Ať už se tedy konečně řekne, jak to tady bylo. Proč 14 let čekali, než se otevřely svazky? Proč zničili 25 tisíc svazků, proč nikdo neřekne, jak to bylo s těmi estébáky, kteří vedli ty svazky na lidi, kteří o tom ani nevěděli, a jak se také údajně obchodovalo s lustráky? I Václav Havel měl projev o nenávisti k tomuto tématu. Řekněme po pravdě, jak to tady bylo, jak se s komunisty vyjednávalo. My jsme měli v rodině tři emigračky a já jsem přesvědčen, že to vyhraju.

Premiér Andrej Babiš při rozhovoru pro iDNES.cz (20. prosince 2018)

Koho teď budete žalovat?
Já to nevím a ani to nechci vědět.

Nedávno jste vypovídal na policii v kauze vyšetřování dotace na farmu Čapí hnízdo, kde jste byl obviněn Vy i vaši někteří rodinní příslušníci kvůli podezření na podvod při čerpání padesátimilionové evropské dotace. Na co se vás vlastně přesně policisté ptali?
A nemáte pocit, že to je už politický proces? Tady mě všichni vyšetřují, každý se k tomu vyjádřil, někteří mě už i odsoudili, přitom já mohu zopakovat, že kdybych nebyl v politice, tak si na to nikdo ani nevzpomene. Je to deset let stará věc, mnohokrát kontrolovaná. A dokonce i když ta firma dostala peníze po právu, tak je vrátila. Ať se tam jde každý podívat. Já jsem nic neudělal, já to odmítám...

Úplně teď nezáleží na mých pocitech. Já bych zopakoval otázku. Můžete říci, co od vás policisté chtěli vědět?
Já jsem nebyl na policii kvůli Čapímu hnízdu, já jsem tam byl kvůli tomu takzvanému únosu mého syna, což je od začátku nesmysl. Od začátku vymyšlená věc, kde byla ta nechutná reportáž vašich bývalých kolegů, kteří se mi mstí, jdou tam a natáčejí s kamerou v brýlích moji bývalou paní a mého syna bez jejich vědomí. Je to nenormální. Pořád řeší mě, mého syna a přitom jsme nic neudělali.

Ještě pořád si myslíte, že Čapí hnízdo byl nejlepší projekt, který jste kdy vymyslel, jak jste to říkal ve filmu Matrix AB?
To je vytrženo z kontextu. Já jsem to řekl, ale moje bývalá firma to nechtěla. Potom přišla moje starší dcera s nápadem. Když přišla s jednou paní, že by to chtěly dělat jako projekt a že si na to seženou dotaci, tak jsem byl rád, že do toho půjdou. Ale pak se něco stalo. Byla krize a dcera dvakrát otěhotněla. Já to nechci řešit. Říkám, že podvod se nestal, je to nesmysl. Je zajímavé, že si na to někdo vzpomněl po deseti letech.

Tento rok byl pro mě velice těžký

Na vánočním večírku jste zmínil, že v roce 2021 možná už ani nebudete kandidovat. Myslel jste to vážně?
Nevím, co bude. To je strašně dlouho. Já jsem už v nějakém věku. Tento rok pro mě byl velice těžký. Ty útoky stále, ta nenávist... Já jsem se zásadně změnil v politice. Jsem pozitivní, snažím se, abych spojoval národ, neprovokuju nikoho...

Teď už mluvíte skoro jako byste se chystal kandidovat na prezidenta. Zeman už potřetí za sebou nemůže.
Ježíšmarjá. My máme strašně moc věcí, které bychom chtěli změnit. Digitalizace, rodinná politika, investice, zneužívání sociálních dávek. Chci, aby vláda byla úspěšná a aby za námi něco zůstalo. Budou Vánoce, už se těším, že se budu snažit odpočívat. Myslím na příští rok, co nás čeká a potenciál naší země je obrovský. Teď jsme vymysleli skvělý projekt, že Česko bude inovační lídr Evropy. Revoluční projekt. Inovační lídr Evropy 2030. Startupy, patentová politika, vzdělávání, financování výzkumu. Já už jsem lobboval na komisi, na Evropské radě jsem řekl, že my máme v Česku 500 vědců, kteří se věnují umělé inteligenci. Chceme jít cestou věda, výzkum, finální výroba.

Takže to moc nevypadá, že byste se chystal příště nekandidovat.
Ale já už jsem v důchodu. Bude záležet na tom, jak na to budu zdravotně. Kdybych byl býval věděl, co mě čeká, tak bych do toho nešel. Pokud mám podporu lidí, tak udělám maximum pro to, abych bojoval za naši zemi, prosazoval její zájmy. Už dnes se lidé z Evropy k nám stěhují za lepším, za bezpečným životem.

I vaši političtí soupeři říkají, že jestli by na Vás něco ocenili, tak velkou pracovitost. Jak hodláte relaxovat o vánočních svátcích, budete v České republice?
Budu doma až do 26. prosince. Nebudu dělat nic, budu odpočívat, spát, budu s rodinou a 26. jedeme jako každý rok na lyže. Takže až budu někde kolem Mnichova, tak ode mě budou chtít novináři komentář k projevu pana prezidenta. Až do 2. ledna budeme na lyžích, kde se jednou za rok setkáváme s lidmi z celé Evropy. Je to zajímavé, protože se rok nevidíme a vždycky se tam člověk dozví spoustu věcí o Evropě.

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Šebo: Rodiče neočkovaných dětí jsou zločinci, černý kašel je pro kojence smrtící

  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Rusové zničili Ukrajině elektrárnu, Polsko kvůli útokům vyslalo stíhačky

11. dubna 2024  8:15,  aktualizováno  12:37

Sledujeme online Rusko v noci na čtvrtek podniklo rozsáhlý útok na energetickou infrastrukturu ve čtyřech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Všechny zabijte, vyzval Islámský stát k útokům na čtvrtfinále Ligy mistrů

9. dubna 2024  12:33,  aktualizováno  15:43

Teroristická organizace Islámský stát (IS) zveřejnila výhružnou ilustraci, ve které vyzývá k útokům...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z léta opět do mrazů. V příštím týdnu bude i sněžit, varují meteorologové

11. dubna 2024  16:11

Léto se ještě zdaleka neblíží. Upozorňují na to meteorologové a dodávají, že podle všech modelů do...

Je to diktát, ne solidarita, kritizuje Fico schválený migrační pakt EU

16. dubna 2024  11:28,  aktualizováno  12:26

Slovenský premiér Robert Fico se v úterý vyjádřil proti novému migračnímu paktu, který minulý týden...

Poslanci budou řešit regulaci návykových látek a zákaz jejich prodeje dětem

16. dubna 2024  5:38,  aktualizováno  12:20

Přímý přenos Změnou zákona o návykových látkách s pravidly pro nakládání s látkami typu kratom nebo konopí s...

Hodnoticí komisi stavby metra D někdo vydíral, oznámil DPP. Policie to prověřuje

16. dubna 2024  12:14

Pokus o vydírání členů hodnoticí komise v tendru na stavbu druhého úseku metra D prověřuje na...

Ubodal spící přítelkyni. Za úkladnou vraždu stráví senior za mřížemi 14 let

16. dubna 2024  12:12

Šestašedesátiletý Ladislav Ubl si za vraždu přítelkyně definitivně odsedí 14 let. Vrchní soud v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...