„Já nevím, jaké on měl schůzky, neměl. V mediálním prostoru jsou nějaké schůzky údajně mimo oficiální prostory, to samozřejmě není dobře,“ kritizoval předseda vlády prvního místopředsedu hnutí ANO Faltýnka za schůzky s šéfem ÚOHS Petrem Rafajem a před tím i s šéfem Kapsch Karlem Feixem.
„Je potřeba, aby to vysvětlil, aby to policie vyšetřila, jak to vlastně bylo,“ prohlásil Babiš. Sám s Rafajem kvůli tendru na mýto jednal, ale oficiálně na úřadu vlády a ještě s ministrem dopravy Danem Ťokem.
„Můžu dokumentovat s panem Ťokem, že my jsme se sešli s panem Rafajem, tady na Úřadu vlády, pan Ťok u toho byl. My jsme vyzvali pana Rafaje, aby nebránil uzavření smlouvy, kterou jsme vysoutěžili transparentně a kde jsme ušetřili peníze,“ prohlásil Babiš.
Ministerstvo dopravy vybralo jako nového provozovatele mýtného systému konsorcium CzechToll/SkyToll, čímž se podle Babiše ušetří 15 miliard korun.
Hamáček nežádá, aby Faltýnek vysvětlil ČSSD svou roli u mýta
Sociální demokraté nepožadují, aby jim Faltýnek vysvětloval své jednání ohledně mýta. „Nemá smysl jednat o tom na koaliční radě. Pan Faltýnek musí spoustu věcí vysvětlit, ale musí je vysvětlit Policii České republiky, nikoliv sociální demokracii,“ řekl ministr vnitra a šéf ČSSD Jan Hamáček.
Aférou kolem soutěže na výběr mýta a počínáním Faltýnka se minulý týden začali zabývat poslanci. „Některá média se ze mě snaží udělat zloděje a zločince,“ řekl Faltýnek. Své jednání se šéfem ÚOHS Petrem Rafajem v době rozhodování o mýtu vysvětlil tak, že měl jako poslanec právo požadovat od něj informace.
Řekl, že s Kapschem začal jednat v roce 2015, když expremiér Bohuslav Sobotka z ČSSD hrozil, že odvolá ministra dopravy Dana Ťoka. A že se podařilo dohodnout, že byly zrušeny všechny nevýhodné dodatky smluv z let 2006 až 2015 a stát tím ušetřil 1,5 miliardy korun.