Česmad už ve středu vyjednal u německého ministerstva dopravy použití pro autodopravce při cestě do Rakouska náhradního přechodu ve Strážném a volný průjezd Německem.
Přepravním společnostem způsobuje blokáda při prostojích na hranicích až dvactitisícové škody denně na jednom voze, další náklady rostou při objíždění blokád o stovky kilometrů.
Na hranicích podle Felixe už nezůstaly žádné české kamióny, protože v minulých dnech využily nabídky německého ministerstva dopravy přejet do Rakouska přes Německo na trase Strážný-Pasov bez vstupního povolení. Podobnou možnost se podařilo Česmadu vyjednat i pro několik desítek polských vozů a na hranicích podle
informací Česmadu zůstává pouze několik kamiónů z Ukrajiny a Litvy.
K ukončení blokády vyzval v minulých dnech rakouské ministry zahraničí a vnitra i generální sekretář Mezinárodní unie dopravců (IRU) Martin Marmy. IRU, jejímž členem je i Česmad, sdružuje na 160 dopravních svazů z více než 60 zemí.
Partnerské země České republiky ve Visegrádské čtyřce, Slovensko, Polsko a Maďarsko vyjádřily dnes podporu požadavkům České vlády na zrušení blokády
na česko-rakouských hranicích, což zatím s odvoláním na svobodu shromažďování nehodlá rakouská vláda akceptovat. Na tiskové konferenci po schůzce premiérů visegrádské skupiny v Karlových Varech to dnes řekl předseda maďarské vlády Viktor Orbán. Slovenský premiér Mikuláš Dzurinda poznamenal, že jde sice o
bilaterální záležitost mezi ČR a Rakouskem, ale zároveň podotkl, že rakouští ekologové blokují důležité evropské dopravní koridory, které využívají nejen Češi, ale i Poláci, Slováci, Rumuni a Němci. "Jako občan a jako politický představitel jedné
země v tomto prostotu říkám, že bych upřednostnil klidné jednání a transparentní dialogy před takovými formami, které poškozují obrovské množství lidí," uvedl.