"Není to nic nového. Je tam zákaz zastavení a autobusy tam přitom zastavují, aniž by měly nějakou výjimku. Pokud na to někdo upozorňuje, tak má pravdu," řekl iDNES.cz Václav Špička z Autoklubu České republiky.
Připustil ale, že někteří právníci mají opačný názor. Změna zákona podle nich není třeba, protože zastavování trolejbusů a autobusů vyplývá z logiky věci.
"Stále říkáme, že slovo zastávka má v sobě obsaženo pojem zastavit. Není možné pokutovat řidiče autobusu, který plní svou povinnost," řekla iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.
Před týdnem se přitom úřady v podobně absurdním případě vyjádřily zcela opačně. Tomáš Petrů ze Zlína spadl při jízdě z kopce z kola. Byl viníkem nehody, při níž se zranil člověk (on sám), a zřejmě dostane pokutu 25 tisíc korun. - více zde
"My nemáme na vybranou. Musíme postupovat podle zákona, i když se mi zdá způsob, jakým zákon takové případy řeší, hodně nemravný," vyloučil tehdy možnost řídit se zdravým rozumem zlínský policejní ředitel Bedřich Koutný.
Každý musí jezdit se sedačkou
Podle Václava Špičky nejsou tyto nedostatky jediné. "V silničním zákoně je například uvedeno, že řidič je povinen řádně umístit a upevnit dětskou autosedačku, ale není uvedeno kdy. Každý řidič, který nemá plný vůz autosedaček a dětí, tak porušuje zákon," tvrdí Špička.
Tyto problémy je podle něj třeba upravit při novelizaci silničního zákona, o které se mluví prakticky od počátku zavedení bodového systému.
"Je to jeden z námětů, ale určitě to není priorita. Jsou důležitější věci," uvedla mluvčí ministerstva dopravy.