Řidič se chtěl podle svědků vyhnout vozidlu, které mu náhle zkřížilo cestu. Tmavomodré audi po nárazu do zhruba padesát centimetrů vysokého betonového pilíře zůstalo na jeho vrcholu. Vůz smetl i květiny, které lidé k pilíři dávají jako vzpomínku na oběti únorové nehody.
"Nebýt té zábrany bylo zase auto v lidech, kteří stáli na ostrůvku" prohlásil mladík, jehož kamarád shodou okolností přišel o život při únorovém masakru na této refýži.
K nehodě přispěchal i Ondřej Vohradský ze Správy Veřejného statku města Plzně. Právě on po únorové nehodě spolunavrhoval, jaké bezpečnostní prvky by mohly zabránit další tragédii.
Někteří odpůrci betonových bloků totiž tvrdili, že pokud do nich automobil narazí vysokou rychlostí, může to přinést více škody než užitku. "Ukázalo se, že tato zábrana má smysl. Nebýt jí, automobil by jistě skončil na tramvajovém ostrůvku," konstatoval Vohradský.
Policisté, který vyšetřovali nehodu, měli obdobný názor.