Armáda chce nalákat reklamou

  • 40
Velké sousto si pro letošek ukrojila armáda. Pokud nezacelí mezeru po čtyřech tisícovkách vojáků v základní službě a dalších dvou tisícovkách vysloužilců, kteří odcházejí do zálohy, může si ministerstvo obrany o profesionální armádě nechat nanejvýš zdát.

Luděk Švehlík, zástupce ředitele pro profesionalizaci ozbrojených sil, je v klidu: "Zájem o službu v armádě je totiž obrovský. A v poslední době jej oživila i reklamní kampaň."

"Náborář" přiznává, že například agresivně laděné rozhlasové spoty mohou vyvolávat diskusi, podstatné však podle něj je, že zaujaly ty, které zaujmout měly - mladé muže a ženy od osmnácti do pětadvaceti let.

Armáda se až dosud uvedla sérií tří reklam, které rozhlas vysílá v nejposlouchanějších časech. Na příští rok pak prý chystá další překvapení.

Vše spustila reklama, v níž se vojsko "přiživuje" na fotbalovém mistrovství Evropy a vydává se za tým, v němž je pro každého vlastence ctí kopat. Následovala eroticky laděná výzva Hradní stráže: Hledám pro společné chvíle sportovně založeného mladého muže, pro něhož bydlení i peníze zajistím.

Zatím poslední rozhlasová výzva srovnává armádu s olympijským týmem, v němž vládne duch vítězství fair play i pevné vůle. Reklamu má za dobrou trefu náčelník vojenské kanceláře prezidenta republiky Vlastimil Picek: "Na šestaosmdesát míst, která nám ještě zbývají, máme tři stovky zájemců."

V databázi vojska je k dnešnímu dni 11 500 zájemců z toho 5400 už podepsalo žádost o přijetí. Mezi nimi je i 580 žen. Lenka Mendlíková z Agentury pro nábor a profesionalizaci ozbrojených sil nicméně připomíná, že výběrovým sítem neprojde téměř polovina uchazečů o práci v armádě.

"S třiceti procenty se rozloučíme ze zdravotních důvodů. Deset procent má beznadějně slabou kondici." Kvůli chabé fyzičce (někteří se například nepřitáhnou na hrazdě) už armáda značně slevila ze svých požadavků.

Šéf generálního štábu Pavel Štefka říká, že armáda si tyto antisportovce vytrénuje v tříměsíčním kurzu, ale zbaví se jich, pokud ani napodruhé neobstojí.

Jak vojsko vábí adepty

Mladé muže a ženy láká armáda do svých řad sérií reklamních spotů v rádiu. Jak některé zní?

Armáda a olympiáda
"Schválně, co tě napadne, když se řekne olympiáda?" "Já nevím: sport, tým, vůle, vítězství, sportovní duch, fair play?"

"Mluvíte o armádě, že jo?! Nabíraj nový lidi! Zrovna tam jdu." "Kam?" "800154445 - tam ti všechno řeknou. Tak čau - třeba se tam potkáme! Vypadá to fakt lákavě!" "Jak to říkal? 800... To není vůbec špatnej nápad!"

Vábení Hradní stráže
A nyní pracovní příležitosti! "Ty, není to omyl?" "Ale ne, čti!" "Jsem mladá, moderní a hledám muže nejen sportovního založení. Bydlení a peníze zajistím. Značka Hradní stráž!"

"Měříte kolem 180 centimetrů a máte zájem o práci v Praze? Zkuste to u Hradní stráže! Čeká vás jistý plat i s příplatky, ubytování a mladý kolektiv! Volejte 800..." "Tak jste to slyšeli, čeká vás superdžob u Hradní stráže!"

Fotbalové mistrovství
"Chceš to zažít - tu atmošku v partě mladých lidí? Ale národní dres nemůže mít každej - to je ti jasný. Leda bys šel do armády. Jsou to superzážitky! Kopej za armádu!"

"Myslíš?" "Jedno je jisté: česká armáda je tým, který vyhrává!"

"Obrovský zájem o službu v armádě reklamní kampaň oživila," říká zástupce ředitele pro profesionalizaci vojska.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue