Genderovou rovnost sice zákon vyžaduje jen od státních médií, pro soukromé ale vytváří certifikát, díky němuž budou mít tato média přednost při zadávání reklamy od veřejných úřadů. Pro vydání tohoto osvědčení musí splnit nejméně čtyři ze sedmi navržených kritérií. Ty zahrnují například zřízení kojicích místností, dětských center, pořádání pravidelných školení o genderových otázkách či používání inkluzivního jazyka (genderově vyváženého a nepředpojatého vyjadřování).
Státní média v Argentině by podle nového zákona měla zajistit genderovou rovnost z hlediska „sexuální diverzity“, rovnosti práv a příležitostí, počtu zaměstnanců stálých i dočasných či z hlediska manažerských funkcí.
Pro zákon hlasovalo 134 poslanců, zejména z vládní levicové koalice Fronta všech, vedené prezidentem Albertem Fernándezem, a několik nezávislých, proti bylo devět členů dolní komory. Většina poslanců hlavní opoziční strany Společně pro změnu, kteří mají 115 křesel z celkových 257, před hlasováním opustila sál v domnění, že nebude dostatečné kvórum pro přijetí zákona. Horní komora parlamentu, která má 72 členů, schválila normu loni v říjnu jednomyslně - všech 61 přítomných senátorů bylo pro.
Levicová vláda prezidenta Fernándeze, který je v úřadu od prosince 2019, mimo jiné loni na podzim schválila dekret, jímž stanovila pro všechny státní instituce jednoprocentní kvótu pro zaměstnávání transgenderových osob. Vládní výnos tak podle místních médií platí mimo jiné i pro armádu.