Diskuze

Scéna jako z hororu. Na střeše mrakodrapu vrtule rozsekala cestující

Části zdeformované vrtule se do ulic New Yorku řítily jako smrtící neřízené projektily. Vrtulník společnosti New York Airways dosedl na heliport na střeše budovy PAN AM, když se odehrálo něco, co nikdo nečekal. Stroj se naklonil a jeho rotory rozpoutaly doslova peklo. Připomínáme zapomenutou havárii z května 1977.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HV

Autorovi bych radil vystříhat se snahy dělat z tragédie krásnou literaturu, protože na to nemá dostatečný cit.

"Znetvořený" list vrtule je nonsens, vrtule není tvor. A kufr coby mlčenlivý svědek ... to je stěží kýč.

0 1
možnosti
ED

Ja to pořád říkám, nenechávejte při vystupování a nastupování spolucestujících běžet motor. Ale oni neposlouchaji, a pak to takhle dopadá.

0 0
možnosti
RJ

Jak je to vlastně dnes při dopravě cestujících vrtulníkem? Čeká se na úplné zastavení rotorů, než se lidi přiblíží a začne výstup a nástup?

0 0
možnosti
Foto

Problém je, že si nikdo nepředstavil při používání poměr startů, přístání na letové hodiny.

Trochu odbočím-

Třeba u "popelářských" vozů, BOM, se olej v motoru a převodovce nemění podle kilometrů, ale podle motohodin. Olej v zadní nápravě je podle kilometrů.( Nebo jednou za rok, dva, podle toho, co nastane dřív).

1 0
možnosti
VD

Půdorys budovy, který připomíná rakev, je jistě jen náhodný :-)))

1 0
možnosti
Foto

M58a59r11t54i25n 37T70a77u78š

23. 5. 2019 13:50

Dobrý den, v článku několikrát zmiňujete princip ovládání klasického vrtulníku (nosný+vyrovnávací rotor), ovšem u tandemového uspořádání rotorů je to jistě

jinak, oba rotory jsou nosné.

0 0
možnosti
RP

Z hlediska pilotáže je to úplně stejné. Nohy - otáčení kolem svislé osy, Páky cykliky dopředu-dozadu-doleva-doprava, páka kolektivu-změna úhlu náběhu listů=stoupání-klesání a samořejmě přípust motorů. Jen z hlediska konstrukce je to jinak ... u tandemu se otáčení kolem svislé osy dosahuje opačným náklonem desky cykliky předního a zadního rotoru (předek se "sune" doleva, záď doprava a naopak). Let vpřed a vzad změnou úhlu náběhu listů (rozdíl kolektivního nastavení listů) předního a zadního rotoru ... záď (příď) se zvedne a oba rotory tím pádem vyvozují šikmou složku tahu ;-)

0 0
možnosti
DK

Ví někdo, zda se ještě vrtulníková doprava z letiště do centra NY používá? Nebo byla skončena po těchto nehodách?

0 0
možnosti
LL

Vrtulníky jsou nyní používány hlavně z plovoucích heliportů na East River.

3 0
možnosti
JK

J75i21ř81í 17K24a81m73i23š

23. 5. 2019 11:20

příšerná nehoda, tu hrůzu po zastavení stroje si neumím představit...osud dokáže být někdy neuvěřitelně krutý

5 0
možnosti
LL

Dobrý a velice podrobný popis ale s jednou zásadní chybou. Podvozek nezkolaboval z důvody únavy materiálu ale šlo o takzvanou "intergranual corrosion" tedy druh vnitřní koroze materiálu která není na pohled viditelná a je těžce zjistitelná, alespoň tak tomu bylo v době události.

4 0
možnosti

Takže oslabení a únava materiálu...

1 1
možnosti
VS

teda nechtěl bych pak uklízet tu střechu

0 0
možnosti