Na počátku byla snaha usadit mostní konstrukci. Stavební firma ji posunovala z jednoho pilíře na druhý. Zařízení, které ji během přesunu drží, se ale porouchalo. "Došlo k uvolnění ocelové mostní konstrukce a ta spadla na trať," řekl zástupce dodavatelské firmy Dopravní stavby Ostrava Dan Šabík.
Vše sledoval strojvůdce přijíždějícího rychlíku, který si všiml, že se most začal kývat. Spustil rychlobrzdu a podařilo se mu snížit rychlost ze 135 na 120 kilometrů v hodině. Nárazu už ale nešlo zabránit.
"Najednou se ozvala rána a most spadl, za okamžik do něj narazil vlak," řekla Irena Pavelková z nedalekého Bílovce, která stála dvě stě metrů od místa neštěstí. Také cestující z vlaku vypověděli, že slyšeli dvě rány.
Ze záběrů z místa nehody je patrné, že náraz pootočil konstrukcí mostu. Lokomotivu zbrzdil. Přední vagony ale setrvačností pokračovaly. První zřejmě vpravo ve směru jízdy mimo lokomotivu. Svým pohybem naopak nasměroval zbývající část soupravy vlevo. Ta ještě zachytila a vykolejila vagony nákladního vlaku, který stál na vedlejší koleji.