Kromě předražení se řidič ještě dopustil toho, že zákazníkovi vystavil špatný doklad. Neuvedl na něm žádné informace o sobě ani o autu. Turistu tak zachránilo jediné - zapamatoval si evidenční číslo taxiku.
Josef Šídlo tvrdí, že taxikáře může přijít toto chováno draho. "Záleží na stanovisku živnostenského odboru v Praze 3, kam celý případ posílám. Nevylučuji, že taxikáři odeberou koncesi, zvláště vzhledem k tomu, jak jízdu předražil," podotkl. Pokud by o koncesi skutečně přišel, byl by letos teprve čtvrtým takto potrestaným taxikářem.
Ze statistik vyplývá, že za první půlrok letošního roku si podobně jako Patrick Wallace z Londýna stěžovalo dalších dvacet dva lidí. Většina z nich přitom měla výhrady právě k předražení jízdy. Loni přišlo na taxikáře za celý rok dvacet devět stížností.
Pracovníci magistrátu ovšem upozorňují, že rozlobení zákazníci nemají často o taxikářích žádné informace.
"Aby je bylo možné identifikovat, měl by každý stěžovatel uvést co nejvíce údajů," říká Alena Molíková z tiskového oddělení. "Například SPZ vozidla, evidenční číslo, které má být na dveřích vozidla, barvu a typ vozidla, případně popis řidiče. Bez těchto údajů je velice problematické zjistit řidiče," dodává.
Angličan Wallace, kterého taxikář obral o sumu kolem patnácti set korun, ani další podvedení zákazníci přitom nemají nárok na vrácení peněz. Zákony na něco takového nijak nepamatují.