„Tento resort je velmi nevděčný, je často kritizován, ať už oprávněně nebo neoprávněně. Nového ministra čeká plno úkolů,“ řekl premiér Babiš po uvedení Vladimíra Kremlíka do funkce.
Kremlík by rád navázal na práci bývalého ministra dopravy Ťoka. „Já bych chtěl, aby byl resort ministra dopravy otevřený veřejnosti, uvítám jakékoli náměty od občanů,“ řekl nový ministr.
Pro Vladimíra Kremlíka je prioritou urychlení výstavby klíčové dopravní infrastruktury, tedy dálnic, silnic a železnic. Dále by chtěl usilovat o realizaci významných nádražních budov a jejich modernizaci. „V neposlední řadě bych chtěl usilovat o zlepšení bezpečnosti dopravního provozu, předcházet nehodám a rizikovým situacím na silnicích a železnicích,“ doplnil.
Kremlík svou kariéru začínal ve Fondu národního majetku, působil také v Institutu sociálního rozvoje či na Letišti Praha. Povoláním je právník.
Kremlík již na ministerstvu dopravy působil a to za ministra Aleše Řebíčka z ODS. Hospodářské noviny napsaly, že v listopadu 2007 Kremlík jako vrchní ředitel s odpovědností za právní odbor a IT podepsal spornou rámcovou smlouvu s několika advokátními kancelářemi v hodnotě 450 milionů korun.
Během kariéry prošel Kremlík orgány řady firem, během zaměstnání ve FNM působil mimo jiné v dozorčí radě Východočeské energetiky, společnosti Thermal-F nebo Západočeské plynárenské. Byl také v představenstvu Českých aerolinií, byl i ve správní radě společnosti ČD Cargo.
Kremlík přebírá post ministra dopravy po Danielu Ťokovi, který byl nejdéle sloužícím ministrem dopravy. Svůj odchod z vlády oznámil na začátku dubna.
„Být čtyři a půl roku na ministerstvu dopravy je opravdu hodně, jsem utahaný z útoků na mě. Firmě Kapsch se hodilo, aby ministr byl slabý, aby dělal to, co je v zájmu této firmy,“ prohlásil končící ministr.
Ťok před oznámením své rezignace čelil velké kritice. Podle Babiše byl příliš měkký na své podřízené.