Američtí lobbisté se snaží využít Obamovu lásku ke sportu.

Američtí lobbisté se snaží využít Obamovu lásku ke sportu. | foto: Profimedia.cz

Američtí lobbisté mají novou zbraň, na Obamu útočí „sportovní“ reklamou

  • 0
Lobbisté mají novou zbraň, kterou se snaží uzmout alespoň kousek pozornosti amerického prezidenta. Na Baracka Obamu se snaží útočit prostřednictvím reklamních spotů na sportovních televizních kanálech. Vědí totiž, že Obama je velkým milovníkem sportu.

Obamova láska ke sportu je mezi Američany všeobecně známá a není ani tak důležité, zda se jedná o jeho aktivní provozování, nebo sledování v televizi. Americký prezident dokonce v jednom z rozhovorů prozradil, že ráno nezapíná televizi kvůli zpravodajství, ale raději si přepne na sportovní kanál ESPN. Sportem si pak snaží okořenit i pracovní dobu. Když do noci prochází důležité dokumenty, rád si prý jako kulisu pouští sportovní přenosy.

Toho se nyní snaží využít velké americké korporace. Mediální poradci svým klientům radí, že pokud chtějí zaujmout pozornost prezidenta Obamy, měli by si zaplatit prostor pro reklamní spoty na stanici ESPN. Na této stanici tak v hlavním vysílacím čase běžely například spoty společnosti Google, která měla v zámoří problémy v oblasti dodržování podmínek hospodářské soutěže.

O pozornost prezidenta usilují také reklamní spoty americké naftařské lobbistické organizace American Petroleum Institute. Ta si zaplatila reklamy během akce March Madness, velkého vysokoškolského basketbalového turnaje. Ne náhodou - Obama má totiž zvláštní slabost právě pro basketbal. Samotný institut však pochopitelně takové úmysly přímo nepotvrdil.

Reklama v televizi je nejlevnější formou lobbingu

"Snažíme se o získání pozornosti co největšího počtu lidí. Chceme informovat americkou veřejnost, včetně prezidenta Obamy, že naftařský průmysl je klíčový pro vytváření milionů pracovních míst a přísunu miliard dolarů do státní kasy," uvedl pro thetimes.com člen institutu Eric Wohlschlegel.

Lobbování velkých organizací prostřednictvím reklamních spotů je jednou z nejvýhodnějších variant, jak pozornost Obamy přitáhnout. Za jeden spot na lokálním kanále firma zaplatí kolem tisíce dolarů (asi 20 tisíc korun), v celostátním vysílání pak 20 tisíc dolarů (asi 391 tisíc korun). Oproti jiným variantám se tedy jedná o nejlevnější metodu. Přímý sponzoring se totiž běžně pohybuje v řádech milionů dolarů.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel.

Video