Na případ upozornila texaská televizní stanice WFAA, která citovala stevardku zmíněného letu. Ve své výpovědi zmínila, že po startu slyšela dvě rány, které zněly jako exploze. První rána nastala zhruba 14 minut po vzletu, další šest minut poté.
Po přistání v Paříži posádka zjistila, že chybí na spodku letadla panel zhruba o velikosti půl metru čtverečního, který kryl jednu ze dvou klimatizačních jednotek.
Nehoda byla původně utajována. "Ven" se dostala až poté, co po firmě začaly kolovat e-maily s fotkami po zmíněném incidentu.
American Airlines oficiálně tvrdí, že se vlastně nic nestalo a že piloti "dělali přesně to, co chceme, aby naši kapitáni dělali".
"Kdyby to věděli, tak by se zcela jistě vrátili na letiště, kde startovali," uvedla firma v prohlášení, podle kterého nemohla posádka o odpadlém panelu vědět.
Pokud by se tak stalo, muselo by letadlo kroužit nad letištěm, aby spálilo palivo, a pak nouzově přistát. Hluk a vibrace ale přestaly a podle neoficiálních zdrojů z aerolinek se proto piloti rozhodli pokračovat dál. Piloti si podle zdroje mysleli, že šlo pouze o hluk v nákladovém prostoru, kde se mohly uvolnit dveře.
Kontrolky neukazovaly žádné problémy. Stevardka si ve svém e-mailu stěžuje, že ji kapitán neuposlechl a ohrozil tak bezpečnost cestujících.
"Uši a oči posádky pro kapitána nejsou zřejmě dostatečně spolehlivé," napsala stevardka. Podle ní navíc byli vedením aerolinek žádáni, aby tuto nehodu nehlásili.
Podle šéfpilota American Airlines Chucka Harmana jsou sice obrázky letadla s dírou v trupu "velmi dramatické", ale cestující nebyli podle něj v žádném případě v ohrožení.