Diskuze

Naboso i v klobouku. Na pražském gymnáziu se děti učí alternativně

Na pražském gymnáziu Na Zatlance byla loni v září jako vůbec na prvním veřejném gymnáziu otevřena alternativní třída. Nyní má za sebou téměř půl roku fungování a učitelé již plánují, že otevřou další ročník. Žáci jsou tu rovnocenní učitelům, sami si určují, kdy budou mít přestávku a větší volnost mají také v hodinách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

Hodnocení mají a to procenta. Navíc učební systém je podobný vysoké škole, tedy budou mít také větší šanci se na ni dostat.

0 0
možnosti
KD

Zajímalo by mne, kde jste se dočetl, že děti se učí prokrastinaci a lhaní. Pokud vím, děti musí normálně odevzdávat práce a v daném termínu.

0 0
možnosti
KD

Už jen to, že jste o někom schopný napsat “prostě odpad” dokazuje, že nejste příliš inteligentní, či slušně vychovaný.

0 1
možnosti
KD

Naopak, učí je, jak se v takových situacích zachovat a jak v různých situacích vhodně komunikovat.

0 0
možnosti
KD

Dobrý den,

zajímalo by mne, kde v článku jste se dočetl, že žáci nemáji tzv. “dead lines”, které mají dodržovat?

0 0
možnosti
KD

Dobrý den,

zajímalo by mne, jestli si vy pamatujete všechna historická data, co se běžně ve škole učí. A neříkejte, že informace, které potřebujete a nevíte, si nehledáte na internetu. :)

0 1
možnosti
KD

Dobrý den,

nevím, kde vidíte problém s psychickou výdrží. Při tomto studiu se naopak naučí tyto situace zvládat a řešit.

0 1
možnosti
Foto

Všecko se dá někde najít. Podle logiky těchto studentů by se nemuseli učit nic. Jenže je třeba se také naučit, kde co najdu, jak to hledat a co je hlavní, co to vlastně hledám. Bez mechanického zvládnutí jistých dovedností nemůže fungovat řidič, balič bonbónů, malíř pokojů ani moderní vzdělanec. Základní a střední škola má do hlavy nacpat základní informace a poučky,, protože je dost na prd si pokaždé znovu na kalkulačce ověřovat, kolik že je 6x4. Vysoká škola pak učí s fakty pracovat, orientovat se v nich, rozlišovat důležité od nepodstatného. Klasické humanitní vzdělání povznáší, ten, kdo jím prošel, neklesne ani v nekomfortních podmínkách vězení či útlaku pod jistou úroveň. Tohle současná výuka rozhodně negarantuje.

0 0
možnosti
VS

No hlavne at je uci kriticky myslet. Alternativni neznamena kvalitni, ale nove veci se maji zkusit.

0 0
možnosti
SP

Odmaturoval jsem vcelku nedávno, a nikdy by mě nenapadlo stavět se na stejnou úroveň jako kantoři. Systém respektu vůči kantorům (který se minimálně u nás na gymnáziu, dařilo dodržovat) zahrnující vykání ze strany kantorů, zdvořilé oslovování prof. (byť nikdo z vyučujících prof.nebyl) mi přijde jako jediná správná cesta, minimálně pro slušná gymnázia.

Nikdy jsem neměl pocit, že by jsem ve třídě seděl a nic nedělal. Leda, když se vyučující nedostavil :-) A polemizovat o tom, jestli se mám něco učit, když si to mohu vygooglit .... Snahu mladých vyučujících aktivněji vyučovat jsem vždy ocenil. Tento systém mi však přijde padlý na hlavu. Ale možná by mě slečna s cylindrem, nebo fialovými vlasy vyvedla v omyl ... Začínám si připadat jako o dekádu starší generace. Áchjo.

8 0
možnosti
Foto

"...vyvedla v omyl..."? (Nebo "z omylu"?):-)

Ale jinak zcela souhlasím, byť jsem maturoval už před desítkami let.

0 0
možnosti