Čínský maloobchodní gigant Alibaba představil virtuálního asistenta, který zákazníkům pomůže s výběrem oblečení. FashionAI, jak Alibaba nového pomocníka při nakupování pojmenovala, byl představen v den Singles. Tento den zavedla do kalendářů Číňanů samotná Alibaba.
Oblečení v kamenných obchodech společnosti je vybaveno čipem, který umělé inteligenci pomůže konkrétní kus identifikovat. Zákazník pak vejde do zkušební kabinky vybavené obrazovkou, která začne nakupujícímu doporučovat, další vhodné kousky oblečení.
S každým dalším zákazníkem se virtuální nákupní asistent sám zlepšuje. Preference zákazníků si totiž pamatuje. Alibaba tak ukazuje možnost prolínání online a offline nakupování. V budoucnu má "čínský Amazon" v plánu vybudovat celé obchodní domy, které budou vybaveny podobnými technologiemi. V plánu jsou například virtuální kabinky využívající principy rozšířené reality.