Prsty kloužou po opatlaném displeji a řidiči se v menu nedaří „ulovit“ požadovanou funkci. Mezitím jeho auto ujede desítky metrů, aniž by plně vnímal, co se před ním na silnici děje.
Takzvaným digitálním domorodcům, tedy generaci Z (lidi narozeni v letech 1998 až 2013), která je obklopena digitálními zařízeními od narození, možná toto ovládání připadá přirozené. I oni při jízdě ztrácejí koncentraci a nevěnují se plně řízení.
Pro starší řidiče je to opravdový prubířský kámen. Automobilky si instalaci jednoho velkého tabletu místo armády tlačítek oblíbily. Je to levnější, je potřeba méně dílů a všelijaké změny lze provádět přes pravidelné aktualizace.
Na vlastní kůži i mrtvoly za volantem. Jak se vyvíjely testy bezpečnosti aut |
Automobilky to ovšem již začaly přehánět, zejména Tesla. Odstranění páček na volantu Modelu 3 ve prospěch dotykového ovládání přivádí mnohé k šílenství. Modernizovaná verze Modelu 3 totiž nemá páčku na ovládání blinkrů a sama pozná, kterým směrem se chcete rozjet. V autě tak nenajdete ani klasický volič jízdních režimů. Ovládání směrových světel se přesunulo na volant, jsou to tak dvě tlačítka v dosahu levého palce.
Dotyková obrazovka je nebezpečnější než konopí či alkohol za volantem |