Překvapením nejnovějšího žebříčku je i neobvyklá délka reklam a časté využití formátu hudebního videoklipu.
Žebříček YouTube Ads Leaderboard se zaměřuje na reklamy, které si diváci pouštějí znovu, komentují je nebo si je vzájemně přeposílají. V nejnovějším srovnání se absolutním vítězem žebříčku stala značka McDonald’s se čtyřmi reklamními spoty. Lákadlem jejích spotů byly známé osobnosti, originální hudba a překvapivě delší stopáž než bývá na YouTube zvykem.
Největší ohlas získal vítězný spot Mc’n’Roll, v hlavní roli s šéfkuchařem Přemkem Forejtem, jehož zpracování se ujaly kreativní agentury MSL Czech Republic, Leo Burnett a producent Jiří Burian.
Svou tvář i hlas propůjčil značce také písničkář Pokáč ve skladbě Žeru naši planetu, která obsadila hned třetí příčku žebříčku. Čtvrtým nejoblíbenějším spotem žebříčku se stala exkurze Přemka Forejta do výrobny hranolků Přemek u dodavatelů.
I v posledním spotu Jak vypadá štěstí vsadila kreativní agentura Follow Bubble na oblíbené tvůrce na YouTube – Gogomana a Martina Creepa.
„Při tvorbě kreativních kampaní a aktivací máme sice jasně dané komunikační priority, ale spíš než o direktivní řízení se jedná o podporu sdílení nápadů a integraci specifického know-how našich agentur,“ uvedla ředitelka PR a komunikace McDonald’s Česká republika a Slovensko Jitka Pajurková.
Skvělým příkladem takového spojení agentur na jednom projektu je podle ní série edukačně zábavných videí „Přemek u dodavatelů“, za kterými stojí agentury MSL Czech Republic, Leo Burnett a Follow Bubble.
„Agentury MSL a Leo Burnett dále stojí za kreativou a realizací PR stuntu Mc’nRoll i Pokáčovou písní Žeru naši planetu. V obou těchto případech jsme spolupracovali i s umělcem Jiřím Burianem. Integrovaná komunikace opakovaně přináší své ovoce a rozhodně v ní proto budeme pokračovat,“ doplnila Pajurková.
McDonald’s vydává hudební klip. Přemek Forejt v něm rozehrává suroviny |
Druhou příčku žebříčku obsadil obchodní řetězec Penny Market, který v emočně silné Vánoční reklamě 2022 vyzval publikum k sousedské soudržnosti a pomoci druhým. Spot od agentury Inhouse opět překvapuje schopností zaujmout diváka i v rámci delší stopáže. Neméně úspěšný byl i další spot tohoto řetězce Žijeme s vámi 25 let hezky česky, který se dostal na sedmé místo žebříčku.
Adaptací písně Non stop v podání samotného Michala Davida vznikla reklama, za níž stojí kreativní agentura Wilhelma Kinga.
Nejúspěšnější reklamy na českém YouTube v roce 20221. McDonald’s – Mc’n’Roll 2. Penny Market – Vánoční reklama 2022 3. McDonald’s – Žeru naši planetu 4. McDonald’s – Přemek u dodavatelů: Usmaží Mekáč na hranolkách? 5. Kofola – MéněVíce 6. Fiobanka – Pro všechny světské radosti: Karta, cash, jak to chceš | Fio banka 7. Penny Market – Žijeme s vámi 25 let hezky česky 8. Státní zdravotní ústav – Antibiotika ztrácejí sílu 9. McDonald’s – Jak vypadá štěstí? Gogo a Creep ti ho ukážou! 10. Lidl – Hlas Lidlu |
Úspěchu loni dosáhl také hudebně laděný spot MéněVíce, který vynesl společnosti Kofola páté místo. O kreativní zpracování se postaral tým agentury WMC Grey, který vsadil na emoce spojené s mladou letní láskou. Opět nechyběla ani chytlavá hudební složka, která zasadila děj do letní festivalové atmosféry.
Oslovit publikum svou nabídkou investičních účtů zvládla Fio banka prostřednictvím známého komika a herce Štěpána Kozuba a obsadila šestou příčku žebříčku. Za kreativním nápadem klipu Pro všechny světské radosti: Karta, cash, jak to chceš stojí agentura Jinej gang.
„Žebříček YouTube Ads Leaderboard opět ukázal, jak dynamicky se reklamní scéna mění. Překvapením je samotné obsazení hned čtyř příček žebříčku jediným zadavatelem. Všechny vítězné spoty si dokázaly i přes dlouhou stopáž udržet pozornost diváků, a to díky mediálně známým tvářím, chytlavé hudbě a silným emocím. Z výsledků brandliftů vidíme, že delší čas strávený sledováním videa má pozitivní dopad na celkové vnímání značky,“ popsal obchodní ředitel YouTube v Česku a na Slovensku Petr Houzar.
Důkazem toho, že i zadavatelé z řad státních institucí dokážou reklamu na YouTube dobře využít, je klip od Státního zdravotního ústavu, který obsadil osmou příčku žebříčku. Ve svém hudebně laděném spotu Antibiotika ztrácejí sílu vsadili tvůrci na humor v kombinaci s hudbou a hlasem Kapitána Dema.
S videoklipem Hlas Lidlu se do žebříčku dostal také obchodní řetězec Lidl, který podobně jako konkurenční značky využil populární image i hlas v podání Kapitána Dema. Ten pro reklamní spot představil originální píseň o Týdnu značkových slev. Kreativní zpracování i komunikaci měla v tomto případě na starosti agentura Inhouse.