„Televize těží z celé řady výhod najednou. Nabízí velkou obrazovku jako ten nejúčinnější reklamní prostor, důvěryhodné prostředí a kvalitní obsah jako přenosové médium, a v neposlední řadě také nejvyšší vizuální pozornost. Tento vzorec je platný napříč všemi zeměmi, kde jsme výzkum realizovali,“ uvedl k výsledkům výzkumu Marvin Vogt z německé agentury Eyesquare.
Studie Track the Success původně vznikla v německy mluvících zemích (DACH region – Německo, Rakousko, Švýcarsko) a Česká republika je tak čtvrtou zemí, ve které se potvrdil stejný závěr.
Televize ve všech sledovaných zemích vykazuje nejlepší výsledky v několika zásadních parametrech – vyvolává největší zájem, pozornost, zapamatovatelnost i porozumění reklamnímu sdělení, uvedla Asociace komerčních televizí (AKTV) v tiskové zprávě.
„Z výzkumu v České republice vyplynulo, že také zde televizní reklama funguje nejlépe, těsně následovaná BVOD. YouTube a, s ještě větším odstupem, Facebook mají často problémy s dosažením srovnatelné pozornosti, a proto mají menší efekt,“ doplnil Vogt.
„Na studii Track the Success je podstatné také to, že prokazuje, že televize v České republice drží v řadě oblastí ještě výsadnější postavení, než je tomu v zahraničních domácnostech. Velká obrazovka je nenahraditelná v získání pozornosti a přenosu detailu, což má zásadní dopad na zapamatovatelnost a ve výsledku samozřejmě také na nákupní chování,“ poznamenal prezident AKTV a generální ředitel TV Nova Jan Vlček.
Zakládajícími členy AKTV jsou televize Nova, Prima a Óčko.