„Přístup Nielsen Admosphere je pro nás zárukou, že projekt měření televizní sledovanosti v ČR nebude na příštích pět let ‚zakonzervován‘ v určité podobě při podpisu smlouvy, ale v rámci naší spolupráce se bude kontinuálně vyvíjet podle nejnovějších trendů a poznatků. Už nyní je v mezinárodním srovnání na velmi vysoké úrovni, což určitě chceme zachovat a dále rozvíjet,“ uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová.
Projekt v dalším pětiletém období nabídne komplexní řešení měření televizní sledovanosti, které pokrývá hlavní potřeby televizního trhu v oblasti tvorby televizního programu i efektivního měření návratnosti investic v rámci televizního i online vysílání.
Svou strukturou, jež odráží trendy v mediální konzumaci posledních let, naváže na předchozí období projektu a klienti budou mít k dispozici data z měření sledovanosti nejen na televizích, které se dlouhodobě realizuje metodou peoplemetrů, ale také na dalších platformách, jako jsou PC, notebook, smartphone nebo HbbTV na smart televizích.
Základem úspěšné spolupráce Nielsen Admosphere s ATO je především kontinuální vývoj projektu, který navazuje na posledních 20 let měření zajišťovaného stejným realizátorem.
Nielsen Admosphere: Vedou zpravodajská videa, u seriálů vítězí české znění |
Nová vlna měření akcentuje kromě jiného trend nelineárního sledování televizního obsahu na klasických i internetových platformách a společné reportování výsledků. Rozšíření funkčností v oblasti nelineárního sledování (timeshiftu) přinese i „vlajková loď“ projektu, software Adwind Kite Lite.
Na měnící se podmínky reaguje i Zaváděcí a Kontinuální výzkum, které jsou nejdůležitějšími kalibračními zdroji projektu. Tyto výzkumy podle asociace metodologicky reflektují změny ve společnosti a poučení z pandemie covid-19, kdy bylo osobní dotazování prakticky nemožné. Pro co největší odezvu různých cílových skupin respondentů tak výzkumy využívají mnohem více než v minulosti kombinaci dotazovacích technik a zároveň řeší situaci omezené dostupnosti osobního dotazování.
Neustálým vývojem procházejí také technologie měření sledovanosti, upozornila asociace. Peoplemetry, které se využívají pro měření na panelu respondentů v tak zvané TV části projektu, společnost Nielsen Admosphere stále modernizuje, aby vyhovovaly současným uživatelským požadavkům a práce s nimi byla pro domácnosti co nejpříjemnější.
Media Club představil jednotné měření sledovanosti pro televizi i online |
Projekt do budoucna umožňuje další rozšiřování na základě modulů z nabídky Nielsen Admosphere tak, aby i do budoucna pokrýval měnící se potřeby televizního trhu.
„Vážíme si důvěry, kterou v nás ATO má, a věřím, že kvalita našich výstupů společně s inovativním a aktivním přístupem k projektu v průběhu každé ‚pětiletky‘ bude základem naší dobré spolupráce i v dalším období. Ráda bych také poděkovala celému týmu, jehož odbornost, profesionalita a zároveň aktivní přístup a nadšení posouvá celý projekt neustále dopředu,“ poznamenala Managing Director Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.