Velkokapacitní parkoviště typu P+R buduje plzeňská radnice v blízkosti dopravního terminálu Kaplířova na Borech.
Parkoviště zatím není osazeno závorou, řidiči ho ale mohou už využívat. Dočasně je proto zadarmo. Po zprovoznění vyjde šoféry celodenní stání na 60 korun.
Nové velkokapacitní parkoviště v Plzni |
„Naším cílem je budovat v Plzni parkoviště tohoto typu, tedy zaparkuj a jeď MHD. Konkrétně je zde 318 parkovacích míst, z toho 18 je možné po úpravě vyblokovat pro autobusy, devět míst je pro osoby se zdravotním postižením,“ vyjmenoval primátor Plzně Pavel Šindelář.
K vybudování závory a ke zprovoznění potřebného parkovacího softwaru dojde nejpozději v březnu. Na parkovací lístek v hodnotě šedesát korun budou moci jejich majitelé jezdit MHD po celý den.
„Pro srovnání, celodenní jízdenka stojí 66 korun. Pokud má uživatel parkoviště předplatné na MHD, pak platí pouze 20 korun za den,“ vysvětlil Michal Vozobule, náměstek primátora pro dopravu.
V případě, že někdo odstaví vůz na parkoviště déle než jeden den, zaplatí za každý den 100 korun navíc.
Na parkovišti ještě vzniknou nabíjecí stanice pro elektromobily a zázemí pro řidiče. V přízemí tohoto objektu bude veřejné WC, kavárna a komerční prostory. Projekt parkoviště si vyžádal téměř 35 milionů korun bez DPH.
Parkoviště Kaplířova je jedním z projektů, které zásadně mění oblast bývalé konečné tramvajové linky číslo 4. Ještě letos v oblasti nalevo od Klatovské třídy při výjezdu z města začne úprava vstupu do Borského parku. Bývalá točna a přilehlé pozemky získají moderní ráz, vybuduje se zde prosklený objekt pro cestující i návštěvníky parku.
„Bude zde atraktivní vstupní brána do parku. Jeho dominantou bude liniový ve velké míře prosklený jednopodlažní pavilon se zelenou střechou. Objekt bude rozdělen na část kavárny s půjčovnou kol a na část veřejných WC. Mezi těmito částmi zůstane volný prostor pro procházení,“ uvedl vedoucí odboru investic Pavel Grisník o projektu za 38 milionů korun, který má začít ještě letos v červnu.