Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub. Letošní 20. ročník nabídne celkem 20 soutěžních kategorií, ceny Grand Prix a vyhlášení nejlepších projektů z oborových sektorů.
Nejpopulárnější kategorií soutěže se v předchozím roce stala Společenská odpovědnost a udržitelnost, která je v tomto roce nově rozšířena o projekty spadající pod ESG a jejich komunikaci. Mezi vyhledávané kategorie dále patří například Integrovaná kampaň, Kreativní idea, Interní tištěný časopis a noviny, Interní komunikace a employee engagement nebo Využití sociálních sítí a influencer marketing.
„Zcela novou samostatnou kategorií soutěže jsou podcasty. Reflektujeme tak trend využívání tohoto nástroje, který se zvedl během posledních zhruba pěti let a hraje významnou roli v tvorbě obsahu mnoha českých i slovenských značek a organizací,“ vysvětlila výkonná ředitelka PR Klubu Michaela Pišiová.
Zásadní novinkou soutěže je dále nabídka pro early birds přihlašovatele a s tím nově zavedené ceny přihlášek do hlavních kategorií. Do 15. února tak platí sleva tisíc korun, čímž cena za přihlášení klesá na 4 950 korun. Současně během posledních dvou týdnů registrací, tedy od 16. března do 31. března, lze přihlásit projekt za 6 950 korun bez DPH.
Také v letošním 20. ročníku se pořadatelé zaměří na expertízu porotců a kvalitu hodnocení přihlášených prací.
„Opět vybíráme téměř 100 českých a slovenských porotců, kteří se dle své odbornosti zaměří na jednotlivé projekty a udělí jim zpětnou vazbu. Stále tak platí, že každý přihlašovatel získá slovní hodnocení svých projektů, které sestává z pozitiv, negativ, doporučení a celkového shrnutí spolu s informací o celkovém pořadí,“ upřesnil předseda Výkonného výboru PR Klubu Pavel Vlček.
Zlatý středník již třetím rokem přijímá přihlášky ze Slovenska. „V loňském roce se počet slovenských komunikačních projektů zdvojnásobil a očekáváme další nárůst. Z celkového počtu 490 přihlášek jsme získali 95 ze Slovenska. Nebylo proto výjimkou, že tyto projekty obsazovaly příčky vítězů,“ doplnil spoluzakladatel platformy Komunikační experti Štefan Frimmer.
„Jsme rádi, že Komunikační experti letos převezmou záštitu na Slovensku. Pracujeme na tom, aby se tato soutěž stala benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru,“ dodal Frimmer.
Přihlašovatelé mohou opět zabojovat o prvenství napříč oborovými kategoriemi v oblastech veřejného sektoru, průmyslu, strojírenství a energetiky nebo finančních služeb. Navíc budou uděleny speciální ceny Grand Prix v kategoriích Osobnost PR, Talent roku a Nejlepší agentura.
Do kategorií Grand Prix se nelze přihlásit. Vítěze nominuje a posoudí odborná porota soutěže. Bude vyhlášeno pouze 1. místo každé kategorie.
V minulém, 19. ročníku, získala titul osobnost PR Simona Kijonková, Talentem se stal Jakub Splavec. Trofej Grand Prix pro Nejlepší agenturu si odnesla slovenská This is Locco. Nejlepším covid projektem byl vyhlášen web ČT edu. Nejvíce trofejí si odnesla společnost Škoda Auto.
Zlatý středník má ČT edu i This is Locco, osobností PR je Simona Kijonková |
Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící nejlepší komunikační projekty a firemní média vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti a PR agentury roku.