Kampaň nese název Saccage Paris neboli Zpustošená Paříž. Za dva roky přinesla tisíce snímků ošklivých betonových laviček, tlejících květináčů, nevzhledných patníků i válejících se odpadků nebo semaforů zničených vandaly.
Radnici, kterou vede starostka Anne Hidalgová, to prý přimělo podívat se pravdě do očí a zareagovat. Původně přitom vedení města kampaň označovalo za „špinavou kampaň“ politické opozice před nadcházejícími prezidentskými volbami, kde se chce o přízeň občanů ucházet i Hidalgová.
Zástupce starostky Emmanuel Grégoire podle listu The Times uvedl, že se kritizované věci ve městě skutečně vyskytují. „Ale občas je lidé sdílejí pořád dokola až do omrzení,“ upozorňuje.
„Všichni jsme kráse Paříže velmi oddaní. Ale město čelí velké transformační výzvě. Musíme ho adaptovat na změny klimatu a z nich plynoucí výzvy sladit s uchováním společného dědictví a kvalitou každodenního života,“ řekl ve videu, kde připravovaný manifest představil.
Loni v létě město začalo odstraňovat největší prohřešky proti všeobecnému vkusu. Mizí třeba plastové sedačky a vrátit se má hezčí dřevěné nebo železné vybavení, které se kdysi stalo symbolem pařížské elegance.
Město nechá odstranit i těžkotonážní betonové bariéry a lavičky na náměstích, kterými se prý Paříž neúspěšně snažila přiblížit minimalistickému skandinávskému stylu. Křiklavě žluté značení na ulicích se má zase přebarvit decentnějšími barvami.
Pod nově zasazenými stromy už si zase lidé nebudou moci sázet vlastní květiny či keře. Výsledkem totiž mnohdy byly výjevy hnijících rostlin mezi psími výkaly a odpadky. Celý „manifest krásy“ chce radnice zveřejnit v březnu.