Zákaz vznikl na základě průzkumu a konzultace tamní profesní organizace CAP, která vytváří pravidla pro všechny zadavatele reklamy v Británii. Podobná omezení už platí například pro propagaci nezdravého jídla, alkoholu nebo hazardních her.
Opatření má začít platit v květnu příštího roku, píše The Guardian, kromě plastik bude zahrnovat třeba i liposukci. Reklamy na tyto zákroky se nebudou smět objevovat jak v klasických médiích, jako je televize nebo tisk, tak ani na internetu a sociálních sítích.
Zákaz se nebude vztahovat na krémy, šampony, barvy na vlasy, pleťové masky a podobné běžné přípravky. Podle CAP přibývá důkazů, že děti a mladí lidé jsou náchylní podléhat tlaku okolí a podřizovat svůj vzhled ideálům krásy.
V této věkové skupině ovšem převažuje negativní vnímání vlastního těla, a podobné reklamy proto mají negativní dopad na sebevědomí a duševní pohodu dospívajících.
Britský deník v této souvislosti zmiňuje i případ, kdy se o reklamních pauzách v pořadu Love Island objevovaly reklamy na operace poprsí. Na reklamu se snesly stížnosti a později byla zakázána.