„Chceme tak zamezit stále většímu úbytku příjmů, o které kvůli přetáčení reklam přicházíme,“ vysvětlil provozní ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek. Změna by měla platit od 1. března 2022.
Dodal, že Prima jedná se všemi operátory, kteří v Česku nabízejí televizi přes internet. Prima operátorům nabízí, že mohou zamezit divákovi v přetáčení reklamy a postupně umožní zkrácení reklamních bloků, lineární reklamu nahradit dynamickou nebo si divák za zhlédnutí pořadu bez reklam připlatí.
Výše příplatku se odvíjí od množství zákazníků, kteří chtějí takovou službu využít, operátoři tak zaplatí 50 korun za jednoho uživatele do 20 procent celé uživatelské báze, 70 korun do 50 procent báze a nad 50 procent uživatelů pak 100 korun.
Za sledování pořadů Primy bez reklam si mohou diváci připlatit už dnes, televize ji nabízí od 59 korun za měsíc.
Odložená sledovanost pořadů stoupá. Při meziročním porovnání ledna 2020 s lednem v roce 2021 vzrostla bezmála dvojnásobně.
Media Club, který kromě Primy obchodně zastupuje například i televize Óčko, Barrandov či Nickeloden nebo rozhlasové stanice Impuls, Evropa 2, Radio Bonton či Frekvence 1, oznámil i zvýšení cen reklamy pro příští rok o deset až 15 procent.