Když se podíváme do minulosti, jedno z největších železničních neštěstí ve Studénce se stalo v srpnu 2008. V loňském roce bylo několik nehod v letních měsících, další se staly v období okolo prázdnin. Je nejvíce nehod v létě?
Netroufnu si tvrdit, že jich je nejvíce v létě. Pokud se podíváme na loňský rok, od neštěstí u Perninku dochází bohužel k nehodám v takových nešťastných vlnách. Nedokážeme vysvětlit, jak je to možné, ale bývá jich víc za sebou v poměrně krátkém časovém úseku. Potom je zaplaťpánbůh delší dobu klid. Nevztahoval bych to jen na léto, i když je samozřejmě během dovolených větší tlak na zastupování, musejí se více využívat přesčasy. Takže vyšší tlak na sloužení přesčasů během léta oproti zbytku roku je, to je pravda.
Tratě zabezpečené jsou, rozhodně se nedá říct, že by nebyly. Ale dokážeme si představit kvalitnější a modernější zabezpečení, které by minimalizovalo selhání lidského faktoru.