Budova televizní stanice Nova

Budova televizní stanice Nova | foto: Profimedia.cz

Nova se drží v čele trhu, diváky láká zpravodajství i reality show

  • 2
Skupina Nova v jarní sezoně obsadila první příčku v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15 - 54 v prime time i celodenním vysílání. Televizní noviny jsou nadále jedničkou televizního zpravodajství a roste zájem diváků i o reality show, oznámila Nova v tiskové zprávě.

Od začátku roku dosáhla skupina Nova souhrnně programem svých stanic v prime time 36,29 % share v cílové skupině 15–54. V celodenním měřítku byl share skupiny Nova ve stejné cílové skupině 33,31 %.

Televizním novinám roste sledovanost, přilákaly i nové diváky

V letošní jarní sezoně u diváků bodovaly hlavně programové pilíře Novy. Televizní noviny zaznamenaly hned několik rekordů, 11. května získaly 45,40 % share v cílové skupině 15–54 a 5. dubna byla jejich sledovanost 1,855 milionu diváků v cílové skupině 4+. V první polovině roku byl průměrný podíl na sledovanosti Televizních novin 38,11 % v kategorii diváků 15–54, což je nárůst o 2,2 procentních bodů oproti stejnému období v jarní sezoně 2020, uvedla televize.

Nejsledovanější denní seriál Ulice, který je na obrazovkách už šestnáctým rokem, drží koncem jarní sezony průměrný podíl na sledovanosti 32,50 % a osloví průměrně 1,166 milionu diváků starších 4 let. Nejúspěšnější letošní díl z hlediska podílu na sledovanosti byl odvysílán 11. května, tuto epizodu si nenechalo ujít 40,30 % diváků mezi 15 a 54 lety. 

Pro ČT byl rok 2020 rokem rekordů, Nova kralovala sledovanosti

„Uliční tým má radost z čísel sledovanosti a hlavně z toho, že Ulice diváky baví. Troufám si říct, že za vším stojí naše snaha divákům nabídnout pestrou kombinaci příběhů jim známých postav, s kterými se mohou ztotožnit, fandit jim nebo se na ně chvíli i zlobit – ale pak se s chutí podívat, jak svou situaci jejich hrdinové ustáli.

V epizodě 11. května došlo k několika výrazným dějovým zlomům u divácky oblíbených postav – například v příběhu Máry a Karly Marečkových, Lumíra Nykla a jeho rodiny nebo u Vlasty a Amálie Peškových. Dík patří všem hercům, tvůrcům i štábu za jejich obrovské nasazení v této nelehké době, kdy dělají vše proto, aby diváci mohli každý podvečer sledovat svou oblíbenou Ulici,“ uvedla kreativní producentka seriálu Silvia Klasová.

Dařilo se také reality show Výměna manželek, která nechává divákům nahlédnout do soukromí českých rodin. V hlavním slotu často vévodila televizním obrazovkám a ukončila sezonu s podílem na sledovanosti v průměru 31 % u diváků v cílové skupině 15–54. Nejúspěšnější byla epizoda odvysílaná 24. března, která oslovila 36,03 % diváků v kategorii 15–54 a v širší cílové skupině 4+ ji sledovalo 1,251 milionu diváků.

Sledovanost další reality show Utajený šéf činila v průměru 29,96 % diváků v cílové skupině 15–54. Oproti minulé řadě, která se vysílala loni na podzim, podíl narostl o více jak šest procentních bodů. Každý díl této reality show sledovalo v průměru 982 tisíc diváků v širší cílové skupině 4+.

Mezi divácky oblíbené formáty se řadí také kriminální seriál Specialisté, který průměrně osloví 29,55 % diváků ve skupině 15–54, což je nárůst o pět procentních bodů oproti loňské jarní sezoně. Nejúspěšnější epizoda měla 19. dubna 32,19 % share v cílové skupině 15–54, v počtech diváků vedla epizoda z 5. dubna s 1,627 milionem diváků v kategorii 4+.

Skvělé výsledky zaznamenala i osmá řada show Tvoje tvář má známý hlas s názvem Šampioni (průměrně 26,86 % share v cílové skupině 15-54), jejíž napínavé finále sledovalo 1,057 milionu diváků starších čtyř let a také kuchařská show MasterChef Česko – Souboj nejlepších (průměrně 26,67 % share v cílové skupině 15-54). 

Závěr Ordinace na Nově si nenechal ujít téměř milion diváků

Dařilo se také seriálu Ordinace v růžové zahradě 2. První epizoda odstartovala s 22,85% podílem na sledovanosti v cílové skupině 15–54 a průměrně seriál během jarní sezony sledovalo 1,009 milionu diváků v kategorii 4+. V závěrečné epizodě diváci projevili největší zájem o svatbu Bibi a Patrika, tento emotivní okamžik přilákal k obrazovkám před 22. hodinou 1,185 milionu diváků starších 4 let. Nová éra Ordinace v růžové zahradě 2 startuje koncem léta exkluzivně na videoportálu Voyo.

Největšího podílu na sledovanosti v rámci skupiny Nova dosáhla její hlavní stanice Nova, kterou v prime time sledovalo průměrně 26,35 % diváků. 

Tematické stanice oslovily v průměru za celý den během prvního pololetí 11,51 % diváků v cílové skupině 15–54. Nejlepší výsledky zaznamenala stanice určená milovníkům filmů Nova Cinema s 5,05 % share cílové skupině 15–54, Nova 2 měla v této kategorii za celý de share 3,15 %, Nova Action 2,2 % a Nova Gold 1,11 %.

U diváků Novy roste podle tiskové zprávy zájem o aplikaci HbbTV včetně zobrazení červeného tlačítka – během jarní sezóny oslovila každý měsíc v průměru 2,3 milionu diváků starších 4 let. Nejsledovanější pořadem online je seriál Ulice, který na portálu Nova Plus zaznamenal přes 16 milionů video views. Dobře si vede i videoportál Voyo, počet jeho předplatitelů roste už více než dvojnásobnou rychlostí oproti minulému roku. Značky skupiny Nova posilují také na sociálních sítích – během prvního pololetí dosáhly 100 tisíc fanoušků a 2 miliony lajků na TikToku. Zábavná show Tvoje tvář má známý hlas i po osmé přilákala nové sledující, jen na Instagramu má celkem 136 tisíc fanoušků.

Nova loni zvýšila zisk, i když tržby klesly

Televizní skupina Nova loni zvýšila čistý zisk o sedm procent na 865 milionů korun. Tržby klesly o čtyři procenta na 5,24 miliardy korun. Důvodem poklesu je snížení příjmů z reklamy v terestrickém vysílání. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Celý zisk firma převede na účet nerozděleného zisku z minulých let. Novu na konci minulého roku koupila od CME investiční skupina PPF.

Kvůli pandemii koronaviru musela televize přechodně zastavit výrobu mnoha formátů, její zaměstnanci se museli částečně přesunout na práci z domova. „Hlavní prioritou společnosti pro rok 2021 zůstává televizní vysílání a udržení vedoucí pozice v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let,“ uvedli jednatelé Klára Brechtlová a Štěpán Peichl.

Příjmy z reklamy tvořily rozhodující část tržeb televize. Výnosy z reklamy v pozemním vysílání klesly o 6,5 procenta na 3,98 miliardy korun, příjmy z internetové inzerce stouply o 0,4 procenta na 252 milionů a tržby z prodeje obchodních sdělení se zvýšily o 0,8 procenta na 511 milionů. Výnosy z předplatného kabelové televize se zvýšily o 17,5 procenta na 410 milionů.

Nový vlastník PPF již v tuzemsku ovládá operátora O2, který provozuje internetovou televizi O2 TV. Nový majitel se po převzetí zaměřil na budoucí strategii původní televizní tvorby i urychlení digitální transformace.

Skupina TV Nova má volně šířené stanice Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Action a Nova Gold, prémiové stanice Nova Sport 1, Nova Sport 2 a Nova International a stanici Nova +1, která nabízí program kanálu TV Nova s posunem jedné hodiny. Vedle toho provozuje portály Nova Plus a Voyo.

,

Video