Webová kategorie Cestování – obsah rostla nejvíce na tabletech (21 %), dále na klasických PC (10 %) a mobilních telefonech (6 %).
Uvolnění protiepidemiologických opatření ovlivnilo podle webu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) rovněž zájem uživatelů o druhou kategorii spojenou s cestováním – Databáze a katalogy, která zahrnuje například online mapy či jízdní řády. Weby v této kategorii rostly především na mobilních zařízeních (na tabletech o 22 % a na mobilních telefonech o 3 %).
Zájem o informace týkající se koronaviru a o očkování proti němu mohlo ovlivnit nárůst návštěvnosti stránek v kategorii Zdraví. Tato kategorie, zahrnující zdravotnické weby, rostla zejména na tabletech a to o 15 %.
Další kategorií, která zaznamenala výrazný růst, byla E-commerce – obsah. Tato kategorie obsahuje především webové stránky s nabídkou pracovních příležitostí. E-commerce rostla především na mobilních zařízeních (nárůst o 55 % na tabletech a 22 % na mobilních telefonech).
Sdružení pro internetový rozvoj je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.