Nabíjení pluginhybridní Škody Superb iV z domácí zásuvky | foto: Alexandra Dítětová

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

  • 386
Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i počátek doby tankování u zásuvky trochu kostrbatý. Automobilky se podřídily, dnes už nabízejí víceméně plnohodnotně použitelná auta na bateriový pohon, jednou z největších bolestí je (ne)dostupnost nabíjecích bodů.

Instalace nabíjecích bodů pro elektromobily je drahá, zatím všichni jejich vytváření dotují. Vybudovat domácí nabíjecí bod s wallboxem může stát i několik desítek tisíc (čtěte zde). 

Evropa nyní stále intenzivněji tlačí na přechod na elektrickou trakci, stejně tak má strategický plán rozvoje nabíjecí sítě.

Síť nabíječek je považována za klíčový krok k nastartování reálného zájmu kupujících o elektromobily (čtěte zde). Loni měla auta do zásuvky pouze dvouprocentní podíl na evropských prodejích, výrobci je ovšem nyní musí mohutně „protlačit“ na trh a k zákazníkům, aby splnili přísnější limity Evropské unie na emise skleníkových plynů. Pokud je nesplní, hrozí jim obrovské pokuty.

Spolehnout se pouze na veřejné nabíječky v Česku ještě dlouho nepůjde. Nabíjecí auto je tak dnes smysluplně schopen provozovat jen ten, kdo může pohodlně nabíjet doma či v práci nebo náhodu bydlí poblíž nabíječky. 

Na často vysmívané natahování nabíjecích kabelů z oken už ovšem v ojedinělých případech narazíme i dnes. Jak to řeší řidič plug-in hybridní Škody Superb, vyfotila v Praze blogerka iDNES.cz Alexandra Dítětová. „Fotku jsem udělala na Praze 8 nad bazénem na Stírce v ulici Na Pěšinách 23,“ popisuje. 

V lezavé zimě, která teď v Česku panuje, musí škvírou v okně dům pěkně vymrzat. Vzhledem k tomu, že i podle opakovaných průzkumů se řidiči plug-in hybridních aut s jejich nabíjením zrovna často neobtěžují, když mají v záloze i spalovací motor,  je toto nouzové řešení důkazem velké uvědomělosti motoristy.

3. prosince 2019


Elektromobil