Vyplývá to ze statistik mediálního zastupitelství Atmedia.
U dětí kvůli uzavření škol sledovanost narostla o 51 procent a průměrná denní doba u televize poskočila na necelé 2,5 hodiny. Ještě výraznější nárůst televizní sledovanosti je vidět u diváků ve věku 15 až 24 let. Meziročně je vyšší o 54 procent, vyšplhala se na 1,5 hodiny denně.
„Neplatí, že se mladí dívají pouze na videa na internetu nebo na filmy a seriály na aplikacích typu Netflix. Televize hraje v jejich životě stále důležitou roli, což dokazují data,“ popsal ředitel marketingu Atmedia Pavel Müller.
Po vyhlášení celostátní karantény věnují lidé více času především zpravodajským formátům, některé z nich v době karantény zaznamenaly i nejvyšší sledovanost za poslední roky.
Karanténa zvýšila sledovanost placených TV o pětinu, lákají zprávy i porno |
Výrazně vyšší čas tráví Češi také u tématických stanic, zejména filmových a seriálových. Sledovanost televizních kanálů jako AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema vzrostla v průměru o 57 procent v porovnání s obdobím před zaváděním opatření proti šíření koronaviru. U diváků ve věku 15 až 24 let pak stoupla sledovanost těchto stanic o 55 procent.
S uzavřením škol lze pozorovat také výrazný nárůst sledovanosti u dětských stanic. Cartoon Network, Disney Channel a Minimax mají v průměru o 43 procent vyšší sledovanost
Televizní sledovanost stoupla i dalších zemích, a to v závislosti na tom, jak jsou postupně uplatňována opatření v souvislosti s šířením koronaviru.
Výzkumná společnost Nielsen uvádí například 20procentní nárůst televizní sledovanosti mezi diváky do 17 let v USA. Vyšší zájem je především o zpravodajské formáty, ale také dramatické pořady, mezi které patří i filmy nebo seriály. V Jižní Koreji pak vzrostla televizní sledovanost o 17 procent, v nejvíce zasaženém italském regionu Lombardie o 15 procent.