Po rezignaci Bohuslava Sobotky z čela strany skončil minulý týden i dosavadní šéf volební kampaně ČSSD Jan Birke (více čtěte zde), jehož dočasně nahradil nový šéf strany Milan Chovanec. Příští týden ČSSD představí nového šéfa kampaně. „Dohodnuti už jsme ale říct to nemůžu, rád bych počkal do příštího týdne,“ odpověděl Zaorálek na dotaz, kdo se stane klíčovým člověkem nové volební strategie.
Kobliha je zásadní nepřítel, pomeranč je zdravější, vyhlásil Zaorálek |
Volební lídr a ministr zahraničí také naznačil, že se promění logo sociální demokracie, které podle něho v současnosti trochu připomíná „hlávku zelí“. Růže však zůstane, půjde tak zřejmě jen o drobné grafické úpravy.
„Nová kampaň bude z větší části vycházet z toho původního návrhu, který představila skupina kolem Jana Birkeho. Chceme tomu ale dát větší dynamiku. Připravujeme lifestylovou letní kampaň. V létě se lidé nemají tolik obtěžovat volebními tématy. Zároveň by o nás ale měli vědět,“ vysvětlil Milan Chovanec.
Zaorálek vyzval ostatní strany, aby představily podrobné programy na příští čtyři roky. „Přál bych si, aby vůči nám postavily také jasně formulované politické programy, abychom věděli s čím máme tu čest. Potřebujeme, aby strany představily, co budou dělat v nejbližších čtyřech letech,“ řekl Zaorálek.