„Tohle povolání v této době není legrace. Studentům říkám, že na FAMU to mají fajn. Že si můžou točit, co chtějí. Ale přijdou do praxe a budou stát před branami České televize v pořadníku,“ říká režisér, který natočil třeba Tankový prapor, Nahotu na prodej nebo Bony a klid.
Chcete vidět víc?Rozhovor s režisérem Vítem Olmerem zveřejňujeme i v delší verzi na blogu iDNES.cz. |
Když srovnává současný film a šedesátá léta, má jasno. Podle něj už dnes režiséři nemají co říct. Za minulého režimu totiž měli všichni společného nepřítele, zatímco teď je nutné film přizpůsobit lidem, kteří jej platí.
„Když jsem točil nahotu na prodej, tak mi z té firmy řekli: Hlavně žádný umění, hlavně sex, krev a násilí. Na to nikdy nezapomenu. Ve filmu je ve hře moc peněz a mluví do toho neskutečně moc lidí. A ten režisér to nemůže všechno ustát. Třeba Bony a klid 2, tam jsem psal osm verzí scénáře. Ten film měl skončit jinak. Mělo to mít přesah. A to mi absolutně zakázali.“
Jaké má názory na současné studenty FAMU? Jak vypadala šedesátá léta s ročníkem Menzela nebo Chytilové? Odpovědi najdete v aktuálním díle talk show Na lavičce.
Na lavičce: nová talk show blogu iDNES.czV talk show Na lavičce pro vás připravujeme rozhovory nejen s blogery iDNES.cz. Na nového hosta se můžete těšit jednou měsíčně, kdo jím bude, se čtenáři dozví vždy v předstihu, aby mu i oni mohli položit své otázky. Zeptat se mohou buď přímo pod článkem, nebo na admin.blog@idnes.cz. |