„Po rozšifrování palubních záznamníků, tzv. černých skříněk, se na první místo dostává verze o chaotickém počínání pilotů, neodpovídající nestandardní situaci v daných meteorologických podmínkách. Podle předběžných údajů se piloti nedokázali včas zorientovat ve vzniklé situaci a přijmout správné rozhodnutí, aby se vyhnuli katastrofě,“ řekl agentuře nejmenovaný zdroj obeznámený s vyšetřováním.
Mezistátní letecký výbor, který vede v Rusku a dalších postsovětských zemích vyšetřování příčin leteckých nehod, zveřejnil v pátek svůj popis počínání posádky během nočního přistávání na svém webu.
Posádka se nejdříve rozhodla přerušit přistávání a znovu obletět letiště po obdržení informace o prudké změně síly a směru větru. Vyčkávala pak na zlepšení podmínek, než se znovu pokusila přistát - a znovu manévr přerušila.
„Během opakovaného přiblížení na přistání, odehrávajícím se rovněž v režimu ručního řízení letounu, se posádka ve výšce 220 metrů (a čtyři kilometry od přistávací dráhy) rozhodla přejít k dalšímu kroužení, nabrat výšku a převést motory do vzletového režimu,“ vylíčil MAK.
Avšak v devíti stech metrech posádka odklonila kormidlo od sebe a převedla letoun do letu směrem dolů, což vedlo k prudké ztrátě výšky. „Další kroky posádky už nezabránily pádu stroje,“ poznamenal MAK.
Ruský list Kommersant už dříve napsal, že po tragédii v Rostově úřady nařídily aerolinkám prověřit návyky pilotů po nezdařeném pokusu o přistání a při opakovaném přistávání.
Letoun Boeing 737 společnosti FlyDubai, který letěl z Dubaje do Rostova na Donu, se zřítil na rostovské letiště nad ránem 19. března. Zahynulo všech 55 cestujících a sedm členů posádky (více zde).