Polovina kontrol má být neohlášených. Podle důvěryhodných zdrojů agentury Reuters ale dodavatelé v Číně o kontrolách většinou vědí předem. McDonald's chce své čínské dodavatelé také více monitorovat prostřednictvím videa a posílat k nim více „kvalitářů“. Společnost chce ještě letos také spustit zákaznickou linku, kam by mohli lidé telefonovat své připomínky ke kvalitě jídla.
Čínská policie minulý týden zadržela šest zaměstnanců OSI Group Inc., která americkému fastfoodovému řetězci dodává maso. Firma od července čelí obvinění, že pracovníci v její šanghajské výrobně Husi používali prošlé maso a falšovali data výroby potravin (více čtěte zde).
McDonald's přestal ze všech čínských provozoven Husi odebírat a přehodnocuje spolupráci s mateřskou OSI. Čína je pro McDonald's podle počtu provozoven třetím největším trhem.
Skandál zasáhl také konkurenční restaurace Yum Brands vlastněné americkou KFC, kavárenský řetězec Starbucks a Burger King. Rozšířil se i do Hong Kongu a Japonska.