Vědci z Kalifornské univerzity v Berkeley a ze Západovirginské univerzity zkoumali údaje v americkém národním registru dopravních nehod. V něm jich bylo v letech 1996 až 2008 zaznamenáno více než 57 000. Experti se zaměřili na kolize osobních vozů, při nichž zahynul řidič alespoň jednoho z nich.
"Analýza ukázala, že nebezpečí smrti roste s obezitou řidiče tak, jak ji uvádí klasifikace Světové zdravotnické organizace (WHO)", píše časopis. WHO uvádí tři stupně obezity. U řidičů, kteří mají obezitu do prvního stupně, je podle výzkumníků pravděpodobnost úmrtí při střetu vozidel o 21 procent vyšší než u řidičů s normální váhou. Pro řidiče s obezitou druhého stupně je toto riziko o 51 procent vyšší a u těch s obezitou nejvyššího třetího stupně dokonce o 80 procent vyšší.
Autoři studie míní, že "obézní řidiči jsou náchylnější ke zdravotním problémům, což přispívá k vyššímu nebezpečí úmrtí v případě nehody".
Poukazují ovšem také na jiné vysvětlení v podobě horší funkčnosti bezpečnostních pásů v případě závažné nadváhy. Simulace dopravních nehod prý ukázaly, že bezpečnostní pásy fungují hůře pokud jde o udržení obézních osob v sedadle, a to kvůli "nadměrné měkké tkáni" v oblasti břicha. Proto je třeba o to víc dbát na správnou pozici za volantem - čtěte zde.