Videoklip s kbelíkem Walterem je propojený s webovými stránkami projektu Generation Awake (podívejte se zde), která je dostupná ve 23 jazycích. Lidé se tam mohou dozvědět, jak šetřit životní prostředí. Cílem projektu je přimět Evropany více přemýšlet o svých návycích a pomoct jim změnit své chování v rámci trvale udržitelného rozvoje.
Kolik vody spotřebujeme na každodenní činnosti?Spláchnutí toalety |
Vědro Walter leží v klipu na pohovce u psychiatra a stěžuje si na lidi, kteří neustále plýtvají vodou. Nahrávka končí tím, že lékař omylem vylije sklenici s vodou a Walter dostane neurotický záchvat.
Kde se dá na vodě ušetřit? |
Taška Akční Agáta se na webových stránkách projektu snaží Evropany přesvědčit, že nemusí mít všechny nové věci, které na ně koukají z výloh obchodů. Cílem kampaně je přesvědčit lidi, aby si kupovali jen věci, které opravdu potřebují a využijí.
Servác Soudeček zase kritizuje častý zvyk lidí naplnit si lednici jídlem, které se rychle kazí. Obvykle ho nestihnou sníst a zbytečně ho pak vyhazují. Rutinér Ruda chce Evropany přesvědčit, aby při nakupování přemýšleli o původu výrobku, například jaké přírodní zdroje na jeho výrobu byly použity a jestli to příliš nezatížilo životní prostředí.
Letos v kampani přibudou i další projekty. Na webových stránkách Generation Awake vzniknou nové rubriky o vodní stopě spotřebních věcí jako jsou džíny, hamburgery nebo pivo. V září 2012 pak odstartuje videosoutěž.