"Jedním z možných směrů, kterým se bude vyšetřování ubírat, jsou zdravotní komplikace řidiče," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podle něj tato verze vychází z výpovědí několika svědků nehody. Potvrdit ji ale musí výsledky pitvy řidiče.
Tramvaje se srazily v pondělí krátce po šesté hodině ráno přímo v zastávce Kotlářka. Ve zdemolované kabině tramvaje typu T6 zemřel řidič, nikdo další nebyl zraněn (více čtěte zde).
Soupravy byly totiž skoro prázdné, protože teprve vyjížděly z vozovny. Nehoda na mnoho hodin způsobila kolaps na frekventované Plzeňské ulici.
19. září 2011 |
Podle inspekce jela tramvaj v době srážky rychlostí 65 kilometrů v hodině. "Souprava určitě jela rychleji, než se smí, v místech se jezdí nejvýše třicítkou, spíše pomaleji," řekla mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Zastávka, v níž se tramvaje srazily, je totiž hned za křižovatkou a tramvajovou smyčkou.
"Zda tramvaj projela už předchozí zastávku bez zastavení, bude možné říct až po analýze rychloměru," doplnil Drápal. Inspektoři zároveň zvýšili odhad škody z původních deseti až na dvacet milionů korun.
Šestatřicetiletý řidič měl patnáctiletou praxi a jeho kolegové o něm mluví jako o zkušeném a výborném šoférovi. "Dopravní podnik se s pozůstalými spojí a určitě jim vyjádří svou účast," uvedla Vysoudilová.
"Čekáme na výsledky pitvy i na znalecký posudek," řekla mluvčí pražské policie Eva Kropáčová. Odmítla komentovat i to, zda se policii přihlásilo těch pár cestujících z havarovaných souprav. Podle svědků se z místa ihned po nehodě rozprchli.