"Nebudu to vyvracet ani potvrzovat. Nicméně k tomu mohu říct, že s panem ministrem vycházím velmi dobře a že bych s ním rád spolupracoval," řekl k tomu Šmerda. Vnitro oficiálně nabídku práce pro exministra dopravy nekomentuje, ale Lidové noviny se odvolávají na vysoce postavený zdroj z vedení úřadu.
Šmerda vydržel ve vládě jen dva měsíce, než se znelíbil Věcem veřejným. Vystřídal Víta Bártu, který si nestraníka Šmerdu vybral jako člověka, který mu uvolní post, jakmile se on sám očistí z podezření z korupce a bude se chtít do vlády vrátit.
Jenže Šmerda začal přehodnocovat některé Bártovy plány - odmítl, aby české dálnice stavěly čínské firmy, hodil do koše jím připravenou dopravní superkoncepci do roku 2025 a přehodnocoval některá Bártova personální rozhodnutí. "Mají pocit, že jsem se urval a neřídím ministerstvo podle představ VV," řekl iDNES.cz Šmerda krátce před tím, než o místo ve vládě přišel.
Šmerda se rozhodne po návratu z dovolené. Nabídek má víc
Zda Šmerda nastoupí na vnitro, které vede v současnosti jediný nestraník ve vládě Kubice, bude jasné až po jeho návratu z dovolené. Ve hře je totiž ještě to, že by se mohl zamířit do vedení státního podniku Lesy ČR. Šmerda říká, že má víc nabídek a zdůrazňuje, že rozhodně nechce žádnou trafiku.
Sledovat, kde vlastně Šmerda skončí, bude zajímavé i proto, že se úplně přesně neví, "čí vlastně je". V minulosti úzce spolupracoval s lidoveckými politiky na ministerstvu obrany, kteří většinou přešli do TOP 09, proto bylo překvapením, když si ho jako ministra vybraly Věci veřejné.
Lidové noviny píší, že někteří véčkaři si teď myslí, že za ním stojí spíše část pražské ODS kolem exprimátora Pavla Béma a že má momentálně blízko k pražskému podnikateli a lobbistovi Romanu Janouškovi. Že existuje právě toto napojení, přesvědčoval iDNES.cz krátce před výměnou ministra dopravy i jeden z "píáristů", který pracuje pro opoziční sociální demokracii.