Pokuta, na které se úřady dohodly za dva problémy při Sčítání lidu, domů a bytů 2011, je ve formě slevy z částky, kterou mají statistici pošťákům uhradit.
Za provoz call centra pošta statistickému úřadu sleví sedm milionů z celkové sumy 47,2 milionu korun. Telefonní linka byla často přetížená, jen první den provozu se snažilo dovolat přes šedesát tisíc lidí, ale s operátorem hovořil pouze každý desátý.
Druhá "pokuta" je za realizaci jedné části samotného sčítání. "Za provedení sčítání pak bylo dohodnuto snížení ceny o 21 milionů korun z původní smluvní ceny, která činila 374 milionů korun," uvedla tisková mluvčí ČSÚ Jana Víchová. Problémy byly například s komisaři, kteří chodili mimo dohodnuté termíny nebo se nedostavili vůbec.
Sčítání lidu zajišťuje Český statistický úřad, který si pošťáky najal jako sčítací komisaře.